Gå til innhold

1995 vw polo 1.4 8v hjelp?

Ranger emnet


ThomasEK

Anbefalte innlegg

1995 vw polo 1.4, ene morgen når jeg startet så jukset den. Døde ut ved gasspådrag, når motor ble varm så gikk den helt fint ingen juksing eller no. Kunne stoppe å starte uten problem. Neste morgen starta den ikke, prøvde trille igang men intet liv. Var å kjøpte fordeler lokk, fant ut at det som stod på var montert feil vei. Så satt nye på rett vei og kablene rett rekkefølge (sto rett på gamle fordeler lokk, bare lokket var snudd). Nå starter den men går bare på tre sylinder. Nr.2 fra venstre, tatt av pluggledning å ingen reaksjon fra eller til. Bytta plugg, å sjekka at nye får gnist. Kom litt gnist ihvertfall når jeg lå den på dempertårn. Å det lukter bensin av pluggen.. Bruker ikke vann eller olje. Så tviler på toppakning eller stempelfjær. Tror det er noe med tenning eller dyse.. Tips/hjelp? :-)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som typisk tenningsproblem med coil, fordeler eller pluggledninger.

 

Om du allerede har byttet fordeler, er coil eller pluggledninger neste mistenkte.

 

Om du får startet bilen og den går noenlunde på tomgang, så tar du en sprayflaske med vann og dusjer lett på coil.

Om motoren stopper tvert er det feil (sprekker) i fordeleren.

 

Fortsett med samme med fordeler og pluggledninger.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet fordeler lokk å ene pluggen. Prøve ny rotor å kabler i morgen.

 

Var riper inni gamle fordelerlokket, kan akslingen til rotor få kast?

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytta pluggledning og rotor idag, ingen reaksjon.. Møller sa at visst alt på tennings delen nå er nytt, så trolig være en eksosventil som henger. Den kunne oppføre seg sånn da også. Så får ta en kompresjonstest og skru av toppen får å se... :/

 

Hvis noen har noen andre innspill så gjerne kom med det!

 

kan si det at jeg flyttet bilen et par kilometer idag, å den går på 3 sylindre men antenner bensin i eksosen så hele eksosanlegget sto å røyk når jeg kom fram.. masse smell på 1700-2300rpm. Så får bensin og er jo antydning på gnist også. Så er vel trolig en eksos ventil da...

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår