Gå til innhold

Enormt stor bilstereo, trenger hjelp med fordeling!

Ranger emnet

Kombaja

Anbefalte innlegg

Jepp stemmer det, svær svær bilstereo.

Jeg har sålangt laget glassfiberdørtrekk til en Mercedes E230 2002 mod som inneholder følgende i hver dør;

2 stk 6.5"

2 stk 1" tweet (i komponentsett med de to over)

2 stk 4.25" fulltonehøyttalere

Mitt spørsmål er egentlig kort og greit;

Hvordan skal jeg klare å dele opp signalet fra forsterkern(e) slik at jeg ikke må trekke 400 kabler fra hver dør og bak til bagasjerommet ? Blir ikke klok på dette med delefilter for jeg vil trekke en feit høyttalerkabel fra forsterkeren til en dør og thats it. Jeg vil jo ha bare en kanal til f.eks høyre fordør og venstre fordør.

Nå har jeg valget mellom å bruke monoblokker, 2kanalere og 4 kanalere. Men tror kansje at en meget kraftig 2kanaler skal klare å drive et par med dører (H og V).

Av subber så er det 4stk 8 tommer montert i hatthyllen med to monoblokker som drivkraft så det er bænkers.

Men trenger litt rettledning nå om hvordan jeg skal gjøre det med dørene. Jeg har plass til litt ekstra stash i dørene enda så er ikke noe problem å montere større delefilter i dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, svær stereo?? Alt det du ramser opp her er det jeg har i framdørene mine :)

Du har vel egentlig gjort en feil her iom at du har blandet inn et par 4" fulltoner (med mindre det er noe tang band greier da ;)) det hadde holdt lenge med 2stk 6,5 i hver dør, de 4" skal være noe heftige greier for at det skal være noe vits i å bruke dem. Du sier ikke noe om hvilke komponentsett du skal bruke her, men jeg ville kjørt på med en 4 kanaler til dette, og brukt delefilterene i forsterkeren, 2 kanaler til de fire 6,5" og 2 kanaler til diskantene.

Håper foresten de 8" dine er ment for open air montering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider