cREATURe Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Nå får jeg snart min egen personlige 3'r :) Kjøpte den 8. mars fra en billakkerer jeg kjenner. Da hadde den ødelagt bakluke. Og hadde noen småbulker rundt om. Han fant ut at det var like greit å ta hele bilen når vi først sku lakkere bakluka. Igår var den ferdig lakkert. Gjenstår bare en del montering, dette ville'n gjøre sjøl da. Men fikk komme og se på'n og da måtte jeg knipse litt :) Det er en 1.8 GL fra 95. Har 170 000 km på telleren. Strøken innvendig. Og etter lakkeringa har den blitt strøken utvendig også :D Den er temmelig original enda, men det fulgte med 17x7 Kosei Sniper og den bakpotta der med doble rør (trenger et møte med autosol). Vinterfelga er jeg ikke så voldsomt begeistra for. Men men.. bare vinterfelger :) Håper å få den litt lenger ned på bakken etterhvert! Gratulasjoner mottas ;) Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Gratulerer.. Skulle hatt de felga på saaben jeg:D Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Mars 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Takk :D Når det gjelder felga så produseres dem ikke lenger :/ heldigvis er sjansense for å kjøre i et hull og skade felger ganske minimal på de flotte veiene her i Norge :rolleyes: *kremt* Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 :D Og jeg som kjører mye rundt i Oslo og..:D Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Mars 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Da er du dømt til et liv med 14" og hevefjører .. :( kjipt når man må sveise på runder på fjøra istedenfor å kutte. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Så sant så sant.. Har faktisk drista meg til å kjøre med 15" på skabben i vinter.. Men blir bra med de sommerfelgene på golfen din, hvor mye skal du "slipp`en"? Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Mars 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 15" ja.. lever på kanten skjønner jeg! ;) Slippe'n ja.. Hmm.. er litt i tvil hva som går uten videre modifikasjoner. Må vel gjøre noe med innerskjermen ihvertfall dekka som var på hadde subba godt. Vil jo senke mest mulig. Kunne godt tenkt meg coilovers.. disse er vel den minste på rundt 50mm. Er vel drøyt å tro jeg kan klare 80. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 80mm hmm du bor visst ikke i byen.. Skulle gjerne ha stiva opp Skabben litt, for den subber hele tida med fler enn tre pers i bilen, litt slite bakfjører.. Hvor mye hk er det i 1,8l? skal du gjøre noe med motoren? Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Mars 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Nei, gjør heldigvis ikke det! Men det som er kjekt med coilovers. Kan man justere litt. Også får man ikke den greia at bilen "ploger" ved at senkefjørene siger mer foran enn bak. Får det helt rett. Er 90 hk. Man har jo drømmer, hadde vært greit med annen eksos, trimkam og filter. Men det er det dessverre økonomien som styrer.. :/ Har foreløpig et annet turboprosjekt med en annen kis på delebilen min. Bare for å få lært seg litt. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Turbo er artig.. Mulig e21 må gjennom en liten konvertering til sommeren, må bare skaffe de nødvendige penga :rolleyes: Deilig bare få litt mer lyd, føles jo ut som bilen går mye bedre med en gang..:D Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 jeg syns du må bytte vinterhjul.. Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Mars 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Blir vel neppe no turbo på denna. Men er jo moro å lære seg litt :) 007: Hehe.. er ikke videre glad i 14" tre-eika selv! Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Er det M-10 motor du skal konvertere? Hvor mye pulver sikter du etter? Jeg og en kompis med 2002 skal gjøre detta sammen slik at vi lærer av hverandres feil:) Han mente han skulle kunne ta ut rundt 300hk av m10en.. Gleder meg til sommern:D Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 tøft tøft tøft...grattulerer med bra bil :D Likte sommerfelgene dine veldig godt !! Jeg er også nybakt golf eier, og gjett om jeg er glad for det :) Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Mars 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Nikdev: (ble offtopic men..) Gode gamle m10'n ja. Sikter nok ikke fullt så høyt som dere da. Tenkte på rundt 200 vi, tror ikke girkassa er så voldsomt begeistra for flere hester. Motoren har trossalt gått 350 000. Blir bare et prøveprosjekt, en bruk-opp-bil. Kjøpe alt billig og brukt så vi taper minst mulig på det. Har et større prosjekt som venter nemlig. Volvo 242. Har foreløpg satt på en kanal. En del rustsveising igjen. Mandel: Takk :) Har fulgt med på posten din. Er et fint stykke kjøretøy du har skaffa deg du også! Gleder meg til å se den med felga på. De var gromme! Er enda nybegynner med Golf, men her er det heldigvis mange som har god peiling virker det som. :) Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg