cREATURe Skrevet November 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Du fikk ikke mye brunfarge da men ;) Ja, bruker aldri jekken jeg heller. Alltid bukker. Har opplevd at jekken har sigi 10 cm.. og da har ikke jeg lyst til å ligge under der! B.T.i metoden er klippet og limet ;) Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 det må jeg si.. Du har jekka bilen din opp ser jeg? haha, fy faen det er høyt opp. Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet November 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Måtte jo komme til overalt med høytrykkspyler'n ;) Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Desember 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Ja'a.. da står golfen død i garasjen. Var ute igår å kjørte med en kamerat. Skulle ut av et kryss og ga på ganske freskt i 2. gir da plutselig motoren stoppa. Prøvde å clutche ut å starte den mens den fortsatt trilla, men fikk ikke start på'n. Så da måtte jeg pent trille ut i grøfta med varselblink og hele pakka. Prøvde å kinne noen ganger uten at det hjalp no spes. Men så til det rare; gasspedalen tar nå mye lenger inn.. hele vaieren har blitt skikkelig slapp liksom. Tenkte først at det spjeldet hadde hengt seg opp og at den ga for mye bensin og derfor ikke ville starte, men skrudde opp idag og spjeldet står lukket, så den skal jo starte da. Så da mistenker jeg noe med bensinen.. Kondens? Bensinpumpe? Hvis noen har no forslag så tas det imot med takk! Faen så typisk at det skal skje på den mørkeste dagen i året i 12 minus.. anger2 Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Originally posted by cREATURe Ja'a.. da står golfen død i garasjen. Var ute igår å kjørte med en kamerat. Skulle ut av et kryss og ga på ganske freskt i 2. gir da plutselig motoren stoppa. Prøvde å clutche ut å starte den mens den fortsatt trilla, men fikk ikke start på'n. Så da måtte jeg pent trille ut i grøfta med varselblink og hele pakka. Prøvde å kinne noen ganger uten at det hjalp no spes. Men så til det rare; gasspedalen tar nå mye lenger inn.. hele vaieren har blitt skikkelig slapp liksom. Tenkte først at det spjeldet hadde hengt seg opp og at den ga for mye bensin og derfor ikke ville starte, men skrudde opp idag og spjeldet står lukket, så den skal jo starte da. Så da mistenker jeg noe med bensinen.. Kondens? Bensinpumpe? Hvis noen har no forslag så tas det imot med takk! Faen så typisk at det skal skje på den mørkeste dagen i året i 12 minus.. anger2 Skru av bensin-tilførselsslangen som går inn på spjeldhuset, når du da slår på tenningen skal det komme bensin ut, hvis ikke: - Sikring til bensinpumpe - Relè til bensinpumpe - Bensinpumpe - Det kan være fritt for bensin, selv om tankmåleren ikke viser det(Been there done that) Hvis det kommer bensin ut av slangen, så er det noe med strømmen, alà coil, tenningsmodul osv.. Lykke til Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Desember 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Takk for den sjekklista der :) Sikringen har jeg sjekka. Gått på den blemma før og skrudd fra hverandre halve motoren så viste det seg at det var sikringa.. :rolleyes: Skal holde dere oppdatert på utviklinga. *finne fram stillongs* Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Desember 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Sjekka bensintilførsel nå og det kom ikke ei dråpe ut. Pumpa hørtes også skremmende stille ut, så får prøve å tjuvkoble den og se hva som skjer. Kanskje det ordner seg :cool: Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Originally posted by cREATURe Sjekka bensintilførsel nå og det kom ikke ei dråpe ut. Pumpa hørtes også skremmende stille ut, så får prøve å tjuvkoble den og se hva som skjer. Kanskje det ordner seg :cool: Du sjekket sikringen ja? Kan også være releèt som er ødelagt, det hendte meg en gang. Da tjuvkoblet en kamerat av meg bensinpumpen til jeg fikk nytt relè. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Desember 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Sjekket sikringen ja. Den så hel og fin ut den. Tenkte bare å sette strøm på den for å se om den surra da. For isåfall må det vel være releet? Mye betalte du for releet forresten? Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Originally posted by cREATURe Sjekket sikringen ja. Den så hel og fin ut den. Tenkte bare å sette strøm på den for å se om den surra da. For isåfall må det vel være releet? Mye betalte du for releet forresten? Tror jeg betalte 3-400.- Kanskje du kan finne det andre steder også, f,eks Autospar Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goliath Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Bensinpumpe er jo klassiker på 3`ere, spesielt ABS motoren som jeg tenker du har (1.8 90Hk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Desember 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Har nå feilsøkt med prøvelampe og sånn vi ser det så får pumpa strøm. Men hører ikke no susing fra pumpa så er vel helt sikkert den da. Sjekka pris på mekonomen 3000,- :eek: Men uansett så sliter vi litt med å få den opp. Noen som vet? Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Desember 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Sånn ser det altså ut: Hvordan får man opp den "boksen" altså pumpa som sitter igjen nedi der? Er det noen teknikker? Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Mulig du kan finne ny pumpe hos en hugger, med den prisen du har fått opplyst er det ivertfall et forsøk. Jeg har aldri hatt ute verken pumpe eller flottør, så det vet jeg lite om, men er sikkert noen som har Haynes boka si tilgjengelig:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Desember 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2004 dårlig beskrivelse i haynes egentlig. du skal vri hele den hvite klumpen mot høyre.. må vel ta av slangen der først. mener den satt hardt.. Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg