Gå til innhold

Huhei! Endelig med i 3'r gjengen!

Ranger emnet

cREATURe

Anbefalte innlegg

Ja, papira måtte være på norsk. Skjønner ikke hvorfor det, når gutta på verkstedet fint forstod det som stod på papira. Man får vel ikke lov til å oversette selv heller :/

Eh, det der er tull. Tyske papirer funker fint.

Tok med bilen min inn på jobben nå i sommer og hadde med 5 sider med TUV-papirer printet ut fra Internet, og fikk det godkjent på stedet. Viste papirene til 2 kontrollører uavhengig av hverandre, og begge sa at det holdt i massevis for godkjenning. Alt som er godkjent av TUV er automatisk godkjent i Norge dersom det foreligger dokumentasjon på det..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ringt rundt og hørt på forskjellige biltilsyn. Og de sier at de kan kreve det. Men ettersom jeg har hørt er det bare i Hønefoss dem faktisk gjør det. Praksisen her er først at du hører hvor harry bilen din er av kontrolløren for så å få påbud om å oversette 5 sider til norsk fordi det er noe han ikke skjønner :deng

Heldigvis så er det andre fornuftige mennesker her i verden. Skal på risløkka imorgen og vise bilen. Har i anledningen skaffet meg noen knalltøffe fondmetall alu felger. 155/80-13 :D Er faktisk dekkstrekk! Skal se å få tatt et bilde av gromhjula.

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringt rundt og hørt på forskjellige biltilsyn. Og de sier at de kan kreve det. Men ettersom jeg har hørt er det bare i Hønefoss dem faktisk gjør det. Praksisen her er først at du hører hvor harry bilen din er av kontrolløren for så å få påbud om å oversette 5 sider til norsk fordi det er noe han ikke skjønner :deng

Heldigvis så er det andre fornuftige mennesker her i verden. Skal på risløkka imorgen og vise bilen. Har i anledningen skaffet meg noen knalltøffe fondmetall alu felger. 155/80-13 :D Er faktisk dekkstrekk! Skal se å få tatt et bilde av gromhjula.

samma regla som jeg ble fortalt da jeg ble sendt til otta for og godkjenne senkesettet..

Tysk vakke bra nok, bilen ble dissa, og jeg ble mobbet av kontrolløren fordi jeg ikke viste hva lasteavhengig bremseventil var fornoe..

Men han tok bilder av alle demperene og fjørene, scannet tuv papirene, og sendte alt til en annen traffikkstasjon..Fikk deretter beskjed om og pakke sakene mine, snuse på dørhåndtaket og dra. Kusa i disken sa : " de sender alle tyske tuv-papirer til oslo for oversettelse, og når vi ahr fått de tilbake på norsk, sender vi deg nytt vognkort i posten....

Noe jeg ikke har fått enda..menmen, har i allefall dokument som viser at saken er under behandling, så dersom en kjepphøy lokal politi eller kontrollør tar av seg hanskene for og skrive mangellapp, så kan de tørke seg høyt og rakt, der sola så og si skinner altfor lite..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den med de råflotte 13" felga.

fondmetall.jpg

De ble tatt fra min nyinnkjøpte herje og delebil. En deilig 4 dørs golf II CL. 1.6 liter med 75 illsinte gamp. Faktisk en skikkelig morsom bil :) *stolt eier* Her avbildet i crosscountry stil..

golf2_17tum.jpg

Mandel: Ja, virkelig profesjonelle folk man møter. Skikkelig spent på hvordan det går i morgen. Blir nok rapport her så fort jeg kommer hjem!

[ ] 1995 VW Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ble tatt fra min nyinnkjøpte herje og delebil. En deilig 4 dørs golf II CL. 1.6 liter med 75 illsinte gamp. Faktisk en skikkelig morsom bil :) *stolt eier* Her avbildet i crosscountry stil..

Haha.. feit bil det. Du hadde ikke sjangs i svinga oppå Solihøgda med A6'n ;) Hadde ikke noe med at fall høyden er større ved å kjøre ut med Audi'n i alle fall!

Lykke til med godkjenninga nå snart!!

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra hvordan det går på Risløkka da Marius? hellothere Har lyst å godkjenne senkesettet mitt også..:)

Litt OT her, men var det du som jeg og marius skifta støtdempere for i vinter?

Godkjenningspapirene leses i dette øyeblikk fikk jeg beskjed melding om her :) Det lover i alle fall bra!

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT her, men var det du som jeg og marius skifta støtdempere for i vinter?

Godkjenningspapirene leses i dette øyeblikk fikk jeg beskjed melding om her :) Det lover i alle fall bra!

Hilsen Trond

Det kan stemme veldig bra det! :) Hehe.. Hva slags senkesett er det Marius har?

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

happyhappy

Senkesettet er godkjent! Karen som tok kontrollen var kjempeålreit. Han sjekka papirene, og så på fjørene at det stemte overens. Så prata vi litt om et gatekjøkken utafor Hønefoss før jeg betalte og fikk midlertidig vognkort. Akkurat sånn det skal være! Har en måned på meg til å stille lys og lasteventil. Men det er greit. Godt å ha det i orden!

Trond.S: Tsk tsk..

Oleee: FK AKX tror jeg det heter. Var sånt sett som var på autospar for en tid tilbake.

Chr1z: Einser er kjempeartige biler! Gleder meg til å få min på veien igjen :titties:

[ ] 1995 VW Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

happyhappy

Senkesettet er godkjent! Karen som tok kontrollen var kjempeålreit. Han sjekka papirene, og så på fjørene at det stemte overens. Så prata vi litt om et gatekjøkken utafor Hønefoss før jeg betalte og fikk midlertidig vognkort. Akkurat sånn det skal være! Har en måned på meg til å stille lys og lasteventil. Men det er greit. Godt å ha det i orden!

Trond.S: Tsk tsk..

Oleee: FK AKX tror jeg det heter. Var sånt sett som var på autospar for en tid tilbake.

Chr1z: Einser er kjempeartige biler! Gleder meg til å få min på veien igjen :titties:

All right! :) Mye kosta det for en time på Risløkka da? Er det mulig å reservere han karen du hadde eller? Høh.. :hammer

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosta 550 NOK. Vet ikke om det går ann du ;) Fikk ikke navnet hans, men sku gjerne ha dratt til han flere ganger ja. En kamerat av meg fikk en surpomp oppå der. Så jeg var vel bare heldig.

Grattis! :) Da var det meg og den flaksen da...huff, hehe.. alacocaina

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider