cREATURe Skrevet Oktober 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Takk takk :) Min har 40/40 sett, men med senkeskåler i tillegg så det blir ca 50 mm foran og 40 mm bak. Personlig syns jeg det er finest med mer foran enn bak. Syns det fort kan se litt siræva ut med lik senking. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet November 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Da var vinterhjula på. Skammen var stor da jeg måtte sette på mine tre-eikede 14" vinterfelger :rolleyes: Men så har en kamerat av meg dekkomleggingsmaskin. Så da tok vi like så greit felga fra einser'n og satte vinterdekka på de! Genialt :) Ble ihvertfall litt bedre. Nå trenger dem bare en liten vask så er det greit nok. Stusselige tider vi går inn i.. Er ikke no fryd for øyet akkurat! Tre-eika: Felga fra einsern: Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet November 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Jo, også har jeg skifta støvbeskyttere på bakdemperne. Som dere ser så gikk de gamle fra hverandre morph Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sexybam Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Meget fin golf indeed :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet November 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Takk takk :) Nå har jeg endelig fått den eneste riktige "stylinga" under bilen også Lå under bilen i helga med pensel og la på noen tjukke strøk :D Tok sin tid men nå har jeg ihvertfall god samvittighet før vinter'n setter inn med snø og salt og dritt babyhmm? Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Jeg gjorde det samme i sommer... å ja, det vår en ordentelig drittjobb.... Men må til Huska du å vaske godt under da? Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Originally posted by srednA Jeg gjorde det samme i sommer... å ja, det vår en ordentelig drittjobb.... Men må til Huska du å vaske godt under da? Er så godt at det finnes folk som gjør dette for penger, eller at man har alt verktøyet tilgjengelig hjemme :op og gjør det gratis den veien med sprøyte ;) Men det ser bra ut dette. ka du har brukt? mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet November 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Vaska og stod innendørs og tørka i 1 døgn før jeg starta på jobben. Får ikke kompressor'n våres før uti vinter en gang så måtte fram med penselen, var jo ikke no fra før. Tenkte på å legge et lag med sprøyte når våren kommer. Vankelig å komme til alle steder med pensel. Kjøpte en 5 liter med "Rustbeskyttelsesmasse" fra Biltema. Funker ihvertfall bedre enn ingenting :) Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Jeg kjøpte 1 liter for rundt 110 kroner eller noe slik.... på verksted koster det jo faen meg 2000- til over 3000 da..... Det eneste negative er at det er så tidkrevende... tørke tørke tørk Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet November 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Holdt det med 1 liter?? Tror jeg brukte 3-4 jeg. http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=745&iItemId=19664 159,- . Skal sies at den ikke er veldig god å jobbe med da. Noe som gjorde jobben ekstra langvarig. Man får nok det man betaler for. Ble ihvertfall et tjukt lag :) Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 En i Vacn sendte en mail til en Ferromax forhandler og fikk følgende bruksanvisning for rustbeskyttelse: "BENYTT FØLGENDE OPPSKRIFT: 1. strøk: Ren ferromax Rustkiller. Mett overflaten grundig og ikke spar. Legg 3-4 strøk til med følgende blanding: 75% Ferromax Rustkiller med innblanding av 25% oljebasert maling. Vi har veldig god erfaring med Arcanol som leveres av Jotun. Jo flere strøk jo lenger vil beskyttelsen vare. Siste strøk: 15% Ferromax Rustkiller og 85% Tectyl tykkstoff som blandes godt. Tectylen vil få helt andre egenskaper når den blandes med Ferromax Rustkiller. Den blir langt mer fleksibel, får bedre vedheft og vil ikke oksidere (tørke ut) og "glippe" så lett som tidligere. Følger du denne oppskriften kommer du til å bli kjempefornøyd - garantert" Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Ble et greit lag tror jeg, men tror jeg kun tokk 1 lag under... Hadde glemt låseboltnøkkelen når jeg var hjemme på ferie:( så jeg fikk ikke tectylert hjulbuene. Men blir vel et lag til når det blir litt varmere, gidder ikke noe slikt nå.. Her er et bilde fra arbeidet, brukte 4 europaller. Rygga bilen opp... Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet November 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Så det er sånn man burde ha gjort det ja ;) Men er vel litt seint nå som jeg allerede har smørt inn den guffa. Får huske på det til den neste bilen. Smart å rygge opp på de pallene. Jeg måtte jekke opp bilen først bak og så foran.. Trang og godt under der også. Fikk en del kladder i trynet for å si det sånn :D Pen bil forresten! Feite felger :) Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Selv om det var et dritt arbeid så lå jeg der å koste meg å hørte på radien i 30 35 grader... Jeg føler meg litt tryggere når bilen står på noen bukker eller paller enn en garagegjekk... Fornøyd med bilen til nå, er noe RH cup felger fra eiker. Får vurdere B.T.I metoden neste gang, oppskriften er kopiert og lagra Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg