Mandel Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 kjøp orginal! det holder uansett vær Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besteveskant Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 kjører ikke du corrado a? riktig som du sier at de er av dårlig kvalitet, har samme lyktene, men fra autospar..de er knust, og dogger som bare det.. Kjører Corrado nå ja, men har hatt 2 stk 3er golfer..(+ maaange golf 2ere jettaer og passater..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Denne heftige sprekken har jeg kjørt med i vinter. Helvetes steinsprut angry Har glassforsikring, men egenandelen er jo faen meg på 2000 kroner. Så jeg sparer vel ikke sånn veldig masse. Men men.. Har ihvertfall bestilt time, så på onsdag skal jeg få bytta. Makan til service har jeg aldri sett før. Han som sku bytte ruta henta meg gjerne hjemme klokka kvart på sju så jeg rekker bussen til skolen. Det var ikke no problem :) Hyggelig å møte på sånne folk innimellom. Så har jeg fått innkallelse til EU-kontroll. Har frist i august, men er like greit å begynne nå. Bilen skal inn neste tirsdag. Blir spennende å se! Litt redd foringer må byttes. Lommeboka får seg en god trøkk nå dessverre :( Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Lykke til ;) Var å fiksa steinsprut endagen jeg også, skikkelig service på de gutta der. Tok bilen med engang etter lunchen ;) hehe Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet April 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Ja, da var frontruta bytta. Kom på 1500,-. Da fikk jeg 500 kroner i rabatt også. Det var fint. Men så var det eu kontroll, var der idag og fikk følgende: (2) Parkbrems for lang vandring (2) Parkbrems for dårlig bremsevirkning - Disse to er greie å fikse (2) Nærlys feil innstilling - Denne er grei (2) El. ledn, feil føring - Denne er grei (1) Dørhengsler slitt VF (2) Ikke godkjent avgass - Håper det bare er tett luftfilter og slitte plugger (2) Mangler godkjenning på senkesett fra biltilsynet - Jada, det nye som dette flotte pottitlandet har kommet med er at alle papira MÅ være på norsk. Han på verkstedet så på TÜV-papira mine at alt var i orden, men reglene sier nå at de måtte være på norsk. Kjempefint! Hvor vanskelig er det å skjønne seg på tysk?? Koster jo skjorta å få oversatt det. Skal ringe biltilsynet imorgen og høre. Har ikke lyst til å sette på orginale dempere igjen og så ta en ny forstillingskontroll! angry Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Ja, da var frontruta bytta. Kom på 1500,-. Da fikk jeg 500 kroner i rabatt også. Det var fint. Men så var det eu kontroll, var der idag og fikk følgende: (2) Parkbrems for lang vandring (2) Parkbrems for dårlig bremsevirkning - Disse to er greie å fikse (2) Nærlys feil innstilling - Denne er grei (2) El. ledn, feil føring - Denne er grei (1) Dørhengsler slitt VF (2) Ikke godkjent avgass - Håper det bare er tett luftfilter og slitte plugger (2) Mangler godkjenning på senkesett fra biltilsynet - Jada, det nye som dette flotte pottitlandet har kommet med er at alle papira MÅ være på norsk. Han på verkstedet så på TÜV-papira mine at alt var i orden, men reglene sier nå at de måtte være på norsk. Kjempefint! Hvor vanskelig er det å skjønne seg på tysk?? Koster jo skjorta å få oversatt det. Skal ringe biltilsynet imorgen og høre. Har ikke lyst til å sette på orginale dempere igjen og så ta en ny forstillingskontroll! angry Ehm, på NORSK? hehe..får vel være grenser da.. makan. Mine er på tysk de også, men har ikke prøvd å godkjent den enda :D Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet April 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Ja, papira måtte være på norsk. Skjønner ikke hvorfor det, når gutta på verkstedet fint forstod det som stod på papira. Man får vel ikke lov til å oversette selv heller :/ Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Stikk en annen plass og godkjenn det. Skal dem ha dem oversatt får dem påkoste dette selv. TUV er en tysk godkjenning som er godkjent til å brukes i Norge, og selv om dem begynner å bli vanskelig å kreve det på et nordisk språl stikker du bare til en annen plass og godkjenner den... Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet April 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Saken er den at de har gjort det før. Men nå er det blitt bestemt fra høyere hold at det skal være godkjent av biltilsynet. Ettersom jeg skjønte det. Han bak disken var like oppgitt som meg. Var visst noe nye greier det her.. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Saken er den at de har gjort det før. Men nå er det blitt bestemt fra høyere hold at det skal være godkjent av biltilsynet. Ettersom jeg skjønte det. Han bak disken var like oppgitt som meg. Var visst noe nye greier det her.. Ja det er helt riktig, men stikk no til et annet distrikt av biltilsynet da. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 hmm det var snålt.. Jeg var på naf i dag, og bestilte eu kontroll og sånnt, og da sa en av mekanikerene at jeg måtte huske og ta med tuv papirene når jeg skulle ha den eu-godkjent. ser ut til at vi kanskje har litt av det samme problemet da marius. :S Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet April 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Ja, hørte noe rykter om at det var en oppe på biltilsynet på Gol som kunne tysk. Hehe.. ;) Eller i Sandvika er det kanskje muligheter. Tenkte å ta en ringerunde og se. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet April 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Skulle smøre litt kobberfett på bremsa/calippera for å bli kvitt piping i bremsa. Fikk meg en grei overraskelse når jeg skrudde av hjulet damndamn Så måtte kjøpe nye bolter og gjenge opp igjen med en gjengetapp. Heldigvis var det bare gjengene på boltene som satt smørt nedi spora. Har også ordnet en del til EU: Nytt Green luftfilter Nye plugger Lagt om stereoledning Strammet brekket Så da er det bare å få rota seg til å stille nærlyset en dag, så er jeg klar for biltilsynet :) Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Har også ordnet en del til EU:Nytt Green luftfilter Nye plugger Lagt om stereoledning Strammet brekket Så da er det bare å få rota seg til å stille nærlyset en dag, så er jeg klar for biltilsynet :) Fikk du mangel på at du ikke hadde Green filter?? sombrero Hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet April 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Hehe.. ja, han sa at det var for høy CO så jeg måtte bytte ut det tette filteret med green sa han :rolleyes: Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg