fc3s Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Lurer på å slipe av sidene på rotorhusene (13b turbo 2) mine for å få finere overflate, men er litt usikker om det er helt bra for vanntettningene, noen som vet om toleranser eller har erfaring med dette? noen som har kan forklare litt om hvordan en bør ligge en streetport, har portemalene, men er litt usikker på grader og slikt. bilder hadde vert kjempegreier :) front og rear rotorhus 13b turbo 2, 88 mod ønskes kjøpt!! :) Siter suzuki swift 06 4x4 sports edition x Rx7 Turbo 2 x mazda 1300 76mod x mitsu lancerius x rx7 na Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rotaryrocket Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Hm! Har fortstått det slik at sidehus fra 86 og nyere kan være litt vanskelige å slipe ned (lappe kalles det vel på utenlandsk). Dette skyldes nettopp at o-ringene er flyttet dit fra rotorhusene til 12A og 13B tilogmed 85. Kan ikke gi deg noe godt svar der egentlig, ville tatt kontakt med Lasse Bergström eller gutta i NWR. De portemalene har jo ofte hull som du kan tre dowelpinnene nedi og styre de etter de! Sier du at dine mangler det? -- frode (som også bygger 13BT for tiden) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 side veggene bør ikke slipes ned, for disse er herdet. og du vill da fjerne herdinga hvis du gjør dette. Så lenge det ikke er merkbare spor i veggene så kan du bruke de. Ellers må du få tak i noe brukt som er bra, eller få tak i nytt. Rotor husene hvet jeg ikke, det er alu, så jeg hvet ikke hvordan de er herdet. Du kan spørre på http://www.rx7club.com , er i allefall der jeg finner ut av alt om wankel. Vell så si da. ;) Men mener at har du fått en ripe sånn så at du må slipe de, så må det byttes. Porting kan du søke på samme sted eller, sjekke her. http://www.mazdatrix.com/faq/port6p.htm Dette er for 6 port sugemotor. Det går ann å kjøpe templater ifra mazdatrix.com http://www.mazdatrix.com/faq/porting.htm Jan-Tore Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fc3s Skrevet Mars 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Eg vet at det med lapping av sidehusene ikke pleier å være noe sukksess, men det er jo rotorhusene eg har planer om å slipe rent på begge sidene. det bakerste sidehuset har spor etter rotorens bevegelse, men snakket med mindor(nwr) og han sa det ikke gjorde noe, det kan vell stemme,siden rotoren fortsetter å rotore i samme spor for før.. Eg har portemal og alt som skal til, men det eg lurer på er om det bare er til å utvide porten og lage di samme linjene i porten som orginalt? Eg har hørt at det ikke er noe vits å porte eksosen, hvis ikke man skal ha stor turbo..men det skader vell ikke å utvide portene litt ?? :D Siter suzuki swift 06 4x4 sports edition x Rx7 Turbo 2 x mazda 1300 76mod x mitsu lancerius x rx7 na Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 nja, er det slipe riper etter ene rotor, så er det vell rimelig grovt. er vell mere en apex som har laget ripene, men uansett det vill ikke tette bra nokk. hvet ikke hvordan det er med å slipe rotor husene. men skal vell kunne gå, men må ha tilgang til veeeldig dyrt utstyr. Tror det beste er å få tak i et hus som er lite brukt. Har du bilde av ripa foresten? Jan-Tore Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fc3s Skrevet Mars 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Det er ikke hakk eller noe. bare lett slitasje etter hjørnapex`n..så det skal vell ikke gjøre noe hvis det er innenfor en viss toleranse.. er så heldig, eller uheldig:D å jobber som cnc-operatør lærling, har vell tilgang til det meste av maskiner og div..planen var å bruke en slipebenk med magnetbord og bare ta et fint "sleik" over begge side på rotorhusene..det tror eg blir bra greier.. skal se om eg får tatt noen bilder av rotor/sidehus i løpet av helgen.. :) Siter suzuki swift 06 4x4 sports edition x Rx7 Turbo 2 x mazda 1300 76mod x mitsu lancerius x rx7 na Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rotaryrocket Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by fc3s Eg vet at det med lapping av sidehusene ikke pleier å være noe sukksess, men det er jo rotorhusene eg har planer om å slipe rent på begge sidene. det bakerste sidehuset har spor etter rotorens bevegelse, men snakket med mindor(nwr) og han sa det ikke gjorde noe, det kan vell stemme,siden rotoren fortsetter å rotore i samme spor for før.. Du skal altså slipe rent litt på sidene av rotorhuset? I området der kjølevannet går? Burde vel gå fint det, men trukke jeg ville dratt ned veldig mye. Rotorhuset skal jo ha en viss bredde, og bør vel ikke være smalere enn rotoren :D Forsto jeg deg riktig nå? Eg har portemal og alt som skal til, men det eg lurer på er om det bare er til å utvide porten og lage di samme linjene i porten som orginalt? Eg har hørt at det ikke er noe vits å porte eksosen, hvis ikke man skal ha stor turbo..men det skader vell ikke å utvide portene litt ?? :D Er vel bare å legge på malen og begynne å porte det. Er det litt 3-dimmensjonalt du tenker når du sier linjene i porten? Tenker på "90-graders svingen" ? Fikk beskjed av Lasse Bergström at med porta innsug og eksos så ville det bli vanskelig å holde ladetrykket nede med orginal turbo ihvertfall... Skal du ikke ha stor turbo!? :) -- frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fc3s Skrevet Mars 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 yeas.. nå forsto du meg riktig :D tja.. lurer sterkt på å kjøre en garrett T04b.. har ikke helt bestemt meg enda om eg skal beholde bilen så lenge etter overhaling og porting, gidder ikke gjøre så mye ut av det hvis den skal selges.. da legger eg heller mye mer arbeid og hk ned i en rx3 coupe turbo 2 powerd!!:D :D noen som har bilder av street portet innsug???? Siter suzuki swift 06 4x4 sports edition x Rx7 Turbo 2 x mazda 1300 76mod x mitsu lancerius x rx7 na Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rotaryrocket Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by fc3s yeas.. nå forsto du meg riktig :D Bra! Tror det skal få fint, så lenge du har nok klaring mellom rotor og sidevegger. tja.. lurer sterkt på å kjøre en garrett T04b.. har ikke helt bestemt meg enda om eg skal beholde bilen så lenge etter overhaling og porting, gidder ikke gjøre så mye ut av det hvis den skal selges.. da legger eg heller mye mer arbeid og hk ned i en rx3 coupe turbo 2 powerd!!:D :D RX-3 er rått. Kunne tenkt meg det selv. Når du overhaler og porter litt selv og sånt så trenger jo ikke et prosjekt med større turbo å koste all verden, men noe blir det jo alltids. Det orginale innsprutet bør jo byttes ut. Blir jo noen kr for datasprut og da. noen som har bilder av street portet innsug???? Her kan du se åssen proffene gjør det! Judge Ito er en av de bedre over there. http://www.nopistons.com/forums/index.php?showtopic=30975 -- frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fc3s Skrevet Mars 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 takk for linken :) Koster litt med større turbo..turbo,manifold,wastegate,bedre bensinkomponenter++.. men det er jo verdt det da:D :D En tjommi av meg sku kjøre DTA (tror eg det het) datastyring på sin cosmo 76 turbo 2.. tror det va snakk om 8000 med tractioncontroll.:) ligger mange fete eksos-manifolder til fc3s på ebay nå.. Siter suzuki swift 06 4x4 sports edition x Rx7 Turbo 2 x mazda 1300 76mod x mitsu lancerius x rx7 na Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rotaryrocket Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 klart det er gromt. Jeg kjøpte et slikt ebay-manifold. Det var til FD og turbinhuset på turboen kolliderer med nedre del av innsugsmanifoldet. Prata med KRB om dette, han holder til ca 10 min unna. Han sa vel noe sånt som at "når det ikke har kosta mer enn 1800 kr så hadde jeg driti i det og fått lagd til en spacer". Tror resultatet skal bli bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 rotaryrocket store turboer gjør som regel det. da må du bare slipe litt i insuget. sånn så at det passer, bare det ikke er for mye da Jan-Tore Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rotaryrocket Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 ja, har tenkt på det og. blir nok en kombinasjon. -- frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råtassen Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 Hei! Sideveggene slipes når man bytter oljetettninger på rotoren, ellers vil de ikke tette og blårøyk vil komme. Lekker olje inn i kompresjonskammeret. Hvis man ikke har noe blårøyk før man bygger motoren på nytt, beholder man disse tettningene og bytter kun o-ringene. Å porte motoren er ikke så lett å gjøre selv.....viktig at det blir likt med åpne og lukketider. Durasjonen og vinkelen på porten betyr mye. Koster ikke så mye å få noen til å gjøre det da....Lasse for eksempel.... Stå på med byggingen!:-) Siter RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a 3 rotor power 1986 Rx7 Drifter (FD motor) 1993 Mazda 323 GTR 1990 JC Cosmo 20B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.