Gå til innhold

kjøp av audi a6 1.9tdi 2001mod

Ranger emnet

*kristian*

Anbefalte innlegg

hallo lurer på ein a6 1,9tdi 116hk 2001 model. noen kjente svakheter med disse? Den eg lurer på har gått 240.000 er dette langt for disse bilene?

står følgende i beskrivelsen:

Beskrivelse

Veldig fin bil i god stand, EU kontrol til 11.2013. Denne bilen MÅ SEES OG PRØVES!!

Byttet i fjor:

-Bærearm foran ( hele settet)

-Foring bak

-Bremsekloser bak

Ny turbo installert i 2011.

BOSE lydanlegg. extra xenon lys

han skall ha 70.000 for den men prisen var prutbar. er det enn grei pris om den får den ned i ca 65.000?

takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo lurer på ein a6 1,9tdi 116hk 2001 model. noen kjente svakheter med disse? Den eg lurer på har gått 240.000 er dette langt for disse bilene?

står følgende i beskrivelsen:

Beskrivelse

Veldig fin bil i god stand, EU kontrol til 11.2013. Denne bilen MÅ SEES OG PRØVES!!

Byttet i fjor:

-Bærearm foran ( hele settet)

-Foring bak

-Bremsekloser bak

Ny turbo installert i 2011.

BOSE lydanlegg. extra xenon lys

han skall ha 70.000 for den men prisen var prutbar. er det enn grei pris om den får den ned i ca 65.000?

takker for svar :D

Jeg er interessert i å vite samme ting. Jeg har en tilsvarende bil for hånden til tilsvarende pris.

Etter hva jeg har funnet ut så er bremser noe som ofte må byttes på disse bilene. Bærekuler, ledd og vannpumpa er det greit å være obs på.

http://www.tv2.no/underholdning/broom/audi/a6/1998-2004/#empty

Jeg går ut i fra at noen andre har flere tips å komme med. Hvilke er faringer har folk med det elektriske i disse bilene? Rust? Andre vanlige feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 99 mod har gått 300 tusen nå :) Går like pent enda. Har ofte olje service og passer bra på den. Svakhetene er jo forstillinga da, og rust i skjermbuer. 115hk er vel PD motor, og der er det viktig at man bruker riktig type motorolje.

Ellers er det en god bil å kjøre. Jeg har 110hk stasjonsvogn. Kjørte fra Flå ned til Hønefoss i helga. Full bil, full tank. Kjørte stortsett på cruise kontrollen. Da lå den på 0.42 på mila, noe jeg er veldg fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 99 mod har gått 300 tusen nå :) Går like pent enda. Har ofte olje service og passer bra på den. Svakhetene er jo forstillinga da, og rust i skjermbuer. 115hk er vel PD motor, og der er det viktig at man bruker riktig type motorolje.

Ellers er det en god bil å kjøre. Jeg har 110hk stasjonsvogn. Kjørte fra Flå ned til Hønefoss i helga. Full bil, full tank. Kjørte stortsett på cruise kontrollen. Da lå den på 0.42 på mila, noe jeg er veldg fornøyd med :)

Det høres jo veldig bra ut!

Bilen jeg tenker på er en 2001mod 1,9 TDI. Så vidt jeg vet er det ikke gjort noe med forstillinga på den, men det er noen rustflekker på 2 skjermer og kan se at det har rent rustvann fra ett sted ved cromelista. Den har guffe inni skjermbuene så jeg kan ikke se noe rust der.

Demperene virket gode, men når jeg kikket inn mellom hjul og skjerm så jeg noe brunt og litt morkent mykt som satt rundt demperen. Er dette kun for å holde demperene rene (dvs ikke noe problem at de ser slitt ut)/eller er det noe som begynner å bli gammelt og dårlig på denne bilen?

Er Turboen et problem på disse bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...