Gå til innhold

Anbefaling av "budsjett anlegg" i cabriolet

Ranger emnet

Rune77

Anbefalte innlegg

Har en liten 2 seters cab (Mx5) som jeg må oppgradere lyden litt i.

Så egentlig for meg bare noen nye høytalere i dørene, men kanskje jeg like godt kunne oppgradere litt ekstra når jeg først var i gang.

Ser for meg spiller, 2. komp.dørsett i første omgang. Etterhvert blir det kanskje en forsterker og bass, men det er svært begrenset plass til dette, så litt usikker på hvordan det kan løses.

Er det noen som har noen gode tips til anlegg og løsninger som blakker meg helt:blunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som blakker deg helt blir ikke så vanskelig, men regner med det skulle vært med en IKKE der ;)

Hvor mye penger vil du bruke på spiller og frontsett da? Evt sub og forsterker også? Hvor mye plass er det baki når kalesja er nede?

Hehe . Ikke blakker meg ja.

Ser for meg ca 1000 for frontsett. Spiller er jeg litt usikker på men får vel mye for 2000?

Sub bak sete er en mulighet, da må man vel ha forsterker også.....mulig det blir step 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en ganske bra spiller godt under 2000kr, denne feks: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=743838

Nå er det begrenset hvor mye effekt du får ut av en spiller, så hvis du ikke skal ha en ekstern forsterker, så bør du ha høyttalere med høy følsomhet. Disse har veldig høy følsomhet, og er hel ok lydmessig: http://www.judysbilstereo.no/frontsett/65/cadence-zrs-6km-high-spl-kit-103db-1w-1m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

Ting tar tid, men har endelig fått meg noen høytalere. Ble et komponentsettfra Pioneer. Men så har jeg en forsterker, 2 kanals fra fence audio, Max poser 500 watt.Er vel ikke noe toppmodell, men er det noe hjelp i å montere den?

Tenkte etterhvert å få tak i en 4 kanaler og kjøre på en sub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har denne spilleren fra pioneer uten cd spiller men har usb og aux ingang og bluetooth,er ein uten BT til 428kr også.

Eg er imponert over lyden i den spilleren og innstillingsmulighetene på den,den har direct sub drive uten att eg vett hvor bra det blir og drive subwoofer med spilleren.

Eg er kjempefornøyd er jo ikke cd spiller men den savner eg heller ikke.

MPX.no - Pioneer bilstereo, MVH-350BT

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting tar tid, men har endelig fått meg noen høytalere. Ble et komponentsettfra Pioneer. Men så har jeg en forsterker, 2 kanals fra fence audio, Max poser 500 watt.Er vel ikke noe toppmodell, men er det noe hjelp i å montere den?

Tenkte etterhvert å få tak i en 4 kanaler og kjøre på en sub.

Nei, det er ingen vits i å montere den forsterkerem, den er bare søppel... Hvordan spiller har du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider