Gå til innhold

Vinduer og lys i kabinen virker ikke

Ranger emnet


Morten Vollan

Anbefalte innlegg

For to måneder siden sluttet rutene mine og virke på min passat 1.8T 2000. De virker ikke på noen dører i det hele tatt, heller ikke på panelet på sjåfør siden. Jeg har målt strøm helt frem til bryterne, låsemekanismen på panelet virker, men ikke rutene. Jeg har også prøvd og bytte hele panelet fra en annen passat, det virka helle ikke. alle sikringer er kontakte, så nå står jeg med et stort spørsmålstegn i panna. Jeg har prøvd og se hvor feilen er med data, men fant heller ingenting der. Kan det være en jordfeil noe sted kanskje? Har hørt at det skal ligge noen grønne ledninger under gulvet på sjåførsia, som det skulle være noen sikringer på eller noe, men der lå det ikke annet enn flere 1000 ledninger. Noen som har vært ute for den samme feilen før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med å skjekk ledningene i gummimuffa imellom førerdøra og karosseriet.

 

Lite trolig at alle 4(2?) vindusmotorene har paja samtidig, men mål om det kommer spenning frem til motorene.

 

Hører du om det klikker i noen relèer rundt omkring når du betjener bryterene?

 

Hvis ikke noe av dette gir resultater kan det være comfortenheten (ECU) din som leker med deg.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, neste steg er å rive opp gulvteppet på førersiden (skru vekk fothviler, terskellist og dekslet bak panseråpneren).

Sjekk at det ikke er fullt av vann på gulvet, og sjekk at ledningene er hele. Ser du masse grønn guffe på ledningene fant du feilen.

Ser du ikke noen åpenbare feil er komfortstyreenheten trolig defekt. (ligger under gulvteppet førersiden)

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det som er litt morsomt opp på alt, er at det er koblet til sånn at hvis jeg vrir om nøkkelen i døra, så går rutene opp/ned. så da kan det vel ikke være noe feil med motoren til det da? Da må det jo nesten være en defekt ledning eller noe som går til panelet i sjåfør sia? Men skal ut senere idag og sjekke om det er noen fuktskader og evt for grønn guffe. Men hvis det er det, hvordan må jeg da gå frem? Må jeg skifte alle ledninger eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår