Gå til innhold

Justere senkesett til sommer\vinter høyde?

Ranger emnet

engern

Anbefalte innlegg

Rundt omkring på forum og diverse har jeg sett bilder å sånn av biler med justerbart senkesett der de er skrudd til "vinter høyde" og "sommer høyde". Jeg har selv justerbart senkesett på bilen og kunne tenke meg lavest mulig bil på sommer og høyest mulig bil på vintern. Men hvis jeg skrur så mye som en millimeter på det så forandrer jeg jo hjulstillingen og da slites dekkene ujevnt og veldig, veldig fort. Hvis jeg ikke tar 4-hjulskontroll så klart.

Så derfor lurer jeg på hvordan de\dere med justerbare senkesett gjør det i forhold til sommer og vinter høyde? Bare skrur de\dere det opp\ned og satser på at det går bra med dekkene? Eller skrur de\dere det opp\ned og tar 4-hjulskontroll hver vår og høst?

Eller finnes det noen triks jeg ikke vet om?

Håper noen har ett fornuftig svar, siden jeg lenge har lurt på dette.

Takker for svar iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjører samme høyde vinter og sommer på bilen. Det går greit det, så lenge det ikke er for mye snø på vintern. Men som sagt så lurer jeg bare på hvordan folk gjør det egentlig. Om de bare hever\senker bilen hver vår\høst å satser på at det går bra med dekk slitasje eller om de faktisk må ta hjulstillings kontroll 2 ganger i året. Eller om det finnes en måte og heve\senke bilen på uten at det trengs 4-hjulskontroll 2 ganger i året eller nye dekk hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai :) Mesteparten av dem driter sikkert i hjulstillingskontroll, og bare justerer.

Bake slipper du å justere noe på golfen din om du senker eller hever, men fremme må det gjøres uansett om du vil unngå å slite dekk.

Nå gikk jeg utifra at du har golf pga. bildet ditt :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider