tenic Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Heisann... Hmm.. Det er av og til noe rart med golfen min... Som oftest går den som eit skudd.. Men av og til så får den noen klikke perioder. det vil si at den begynner å hompe plutsli på ein måte, når eg trykker inn gass pedalen da vil den lixom ikke begynne å dra. Og plutsli rykker den til.. og sånn skjer det ei stund lixom.. Så kan den vere kjempe fin i flere veker, før den plutsli får seg ein ny klikke periode... Noen gonger er den helt ekstrem. Hva kan vere feil med den ?? (tenn plugger, Bunnpanna/pakning er nett skifta ut.) Kan det vere noen elektriske kabler kansje, for av og til kan det virke som det hjelper å rykke litt i dei tynne elektriske kablene som går fra dash bordet og ned på diverse plasser på motoren ? (Ikke vet eg) mvh Marius Siter Mvh Marius alias tenic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 forgasser trøbbel, enten ising eller at den er gåen :) Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Sannsynligvis forgasserproblemer.. Har du sjekket om slangen til forvarmingen til innsuget er hel ? den skal være festet i en brakett på eksosmanifoilen.. hvis den ikke er der så fryser forgasseren lett til spesiellt i litt fuktig vær.. Hvis dette skjer er det bare å skru av motoren, vente i noen minuttter, så er alt i den skjønneste orden :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2 Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by golf gti16v Sannsynligvis forgasserproblemer.. Har du sjekket om slangen til forvarmingen til innsuget er hel ? den skal være festet i en brakett på eksosmanifoilen.. hvis den ikke er der så fryser forgasseren lett til spesiellt i litt fuktig vær.. Hvis dette skjer er det bare å skru av motoren, vente i noen minuttter, så er alt i den skjønneste orden :) Mener du ledningen....? Skal det være +12V på den konstant eller??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by golfing Mener du ledningen....? Skal det være +12V på den konstant eller??? Nei, en *slange/Rør* som skal gå fra Eksosmanifoilen til Luftfilterboksen... Sånn Forvarmer greie... Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kao Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 jeg ville sattsa på å bytte plugger først Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2 Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by AXi0N Nei, en *slange/Rør* som skal gå fra Eksosmanifoilen til Luftfilterboksen... Sånn Forvarmer greie... Jepp, skjønte hva som ble ment når jeg leste litt bedre. Tenkte på greiene som sitter inne i innsuget jeg. Glem det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenic Skrevet Mars 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by kao jeg ville sattsa på å bytte plugger først Pluggene og tenn kablene er nett byttet ut..Rotor og.. alt nytt.. Siter Mvh Marius alias tenic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenic Skrevet Mars 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Når rykke problemene oppstår går den bare på 3 cylindra Siter Mvh Marius alias tenic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Har selv problemer med bilen da den er kald..at jeg får disse rykka og nappa da jeg gir bånn spik...men så fort jeg har kjørt i et par minutter går det helt fint..og jeg kan si at den slangen dere snakker om ikke er særlig pen..hehe.. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by Golf T&Nos så klart! Har selv problemer med bilen da den er kald..at jeg får disse rykka og nappa da jeg gir bånn spik...men så fort jeg har kjørt i et par minutter går det helt fint..og jeg kan si at den slangen dere snakker om ikke er særlig pen..hehe.. Vet du hva motoren egentlig vil fortelle deg? "Hey du sjåfør! Er du helt spikka gææærn eller, vent til jeg blir varm!" :D Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by SpeedWell Vet du hva motoren egentlig vil fortelle deg? "Hey du sjåfør! Er du helt spikka gææærn eller, vent til jeg blir varm!" :D Håhåhåh :D Satan.. Konge... :D Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenic Skrevet Mars 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 er ikke håp.. har nett opna og tatt vekk alt dritt i forgasseren.. men bilen er lika galen.. Kan virke som om den ikke får tilført nok bensin... :/ Siter Mvh Marius alias tenic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 Originally posted by SpeedWell Vet du hva motoren egentlig vil fortelle deg? "Hey du sjåfør! Er du helt spikka gææærn eller, vent til jeg blir varm!" :D hehe. Ja jeg har nevnt det selv..hehe..men jeg gjør jo ikke sånn mer da..venter til temperatur nåla har begynt å bevege på seg..da går det som regel bra..ca 2 min. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 min golf var og litt rykkete. Det viste seg og være en vakumslange fra innsuget og til fordeler som hadde røket. Byttet ut denne og så gikk den som smurt igjen :) Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg