Gå til innhold

rykke porblemer av og til

Ranger emnet

tenic

Anbefalte innlegg

Heisann...

Hmm.. Det er av og til noe rart med golfen min...

Som oftest går den som eit skudd..

Men av og til så får den noen klikke perioder.

det vil si at den begynner å hompe plutsli på ein måte, når eg trykker inn gass pedalen da vil den lixom ikke begynne å dra. Og plutsli rykker den til.. og sånn skjer det ei stund lixom.. Så kan den vere kjempe fin i flere veker, før den plutsli får seg ein ny klikke periode... Noen gonger er den helt ekstrem.

Hva kan vere feil med den ?? (tenn plugger, Bunnpanna/pakning er nett skifta ut.)

Kan det vere noen elektriske kabler kansje, for av og til kan det virke som det hjelper å rykke litt i dei tynne elektriske kablene som går fra dash bordet og ned på diverse plasser på motoren ? (Ikke vet eg)

mvh

Marius

Mvh

Marius alias tenic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis forgasserproblemer.. Har du sjekket om slangen til forvarmingen til innsuget er hel ? den skal være festet i en brakett på eksosmanifoilen.. hvis den ikke er der så fryser forgasseren lett til spesiellt i litt fuktig vær.. Hvis dette skjer er det bare å skru av motoren, vente i noen minuttter, så er alt i den skjønneste orden :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golf gti16v

Sannsynligvis forgasserproblemer.. Har du sjekket om slangen til forvarmingen til innsuget er hel ? den skal være festet i en brakett på eksosmanifoilen.. hvis den ikke er der så fryser forgasseren lett til spesiellt i litt fuktig vær.. Hvis dette skjer er det bare å skru av motoren, vente i noen minuttter, så er alt i den skjønneste orden :)

Mener du ledningen....? Skal det være +12V på den konstant eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golfing

Mener du ledningen....? Skal det være +12V på den konstant eller???

Nei, en *slange/Rør* som skal gå fra Eksosmanifoilen til Luftfilterboksen...

Sånn Forvarmer greie...

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

Har selv problemer med bilen da den er kald..at jeg får disse rykka og nappa da jeg gir bånn spik...men så fort jeg har kjørt i et par minutter går det helt fint..og jeg kan si at den slangen dere snakker om ikke er særlig pen..hehe..

Vet du hva motoren egentlig vil fortelle deg?

"Hey du sjåfør! Er du helt spikka gææærn eller, vent til jeg blir varm!"

:D

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Vet du hva motoren egentlig vil fortelle deg?

"Hey du sjåfør! Er du helt spikka gææærn eller, vent til jeg blir varm!"

:D

hehe. Ja jeg har nevnt det selv..hehe..men jeg gjør jo ikke sånn mer da..venter til temperatur nåla har begynt å bevege på seg..da går det som regel bra..ca 2 min.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider