Gå til innhold

Hjelp med høyttaler dim i Corolla g6 1998.

Ranger emnet

HeimdalTRD

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har nettop satt i gang ett stereo-anlegg prosjekt på min Corolla. Jeg har enda ikke vært og undersøkt dimensjonen på front høyttalerne i dørene. og akkurat nå regner det ute så jeg gidder ikke sitte å skru mens jeg blir gjennomblaut. hehe. Så jeg bare lurer på om noen veit hva slags dim det er på dem, slik att jeg kan bestille det snarest mulig. Startet forøvrig prosjektet i går med att jeg bestillte to stk Kicker L7 10"

http://kicker.com/Solo-Baric_L7

og ett par fine hattehøytalere fra Pioneer

http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Car/Speakers/A-Series/TS-A6994R

Snart skal det kjøpes en grom AMP.. om noen har tips til hvilke jeg kan kjøpe som passer bra opp mot bass elementene er det bare og skrike ut. alt av inkjøp gjøres via Ebay.com slik att jeg har ett større marked og velge mellom og ikke minst halve prisen ;)

takk for hjelpen.

-Heimdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, halve prisen.... +frakt og moms og tollgebyrer, for ikke å snakke om garantien ;)

Men en idè hadde kanskje vært å undersøkt litt mere FØR du begynte å bestille ting? For det du har bestillt nå, det er ikke akuratt noe å hoppe i taket av, også har du gjort den klassiske feilen å bestillt 6x9" til hatthylla, og det blir IKKE bra, spes ikke med sub baki bagasjerommet. Hadde du lest et eller to andre innlegg her inne, så hadde du funnet ut hvorfor med en gang.

1. Lyden skal ikke komme bakfra

2. Høyttalerene vil påvirkes av trykket fra suben, og dermed låte ræva

Har du mulighet, så avbestill det det der, og finn noe bedre til samme pris, eller billigere. Kicker spiller mye og høyt, men det er et mareritt å høre på, så hvis du er litt glad i fin lyd, så kjøper du ikke kicker ;)

Det er forøvrig 5,25" foran i bilen din, men med et slikt sett så passer 6,5" http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/343_421/products_id/4923 Og det er foran du skal ha skikkelige høyttalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regna ut hva noe av utstyret ville kosted i Norge ved att jeg titta litt rundt på priser. så jeg sparte en del. Delene må momses inn men elektriske artikler skal være tollfritt inn til norge. jeg er ikke akkurat audiofil så jeg har ikke så veldig mye peiling på detta. men en kompis av meg kjørte med en liknende setup i mange år og jeg syntes det var ganske imponerende. kommer sikkert litt ann på musikken man spiller oxo. Men som du sier så kan det godt hende att detta kunne vært bedre. Bestillingen jeg har gjort så langt er altså ikke helt tilfeldig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regna nesten med at det var en kompis eller noe du hadde hørt det hos før, men du har da tydelig vis ikke hørt noe som er mere riktig satt opp, med andre og bedre komponenter, for det låter så mye bedre. Det hadde vel vært kult å spille bedre enn kompisen, med noe som ikke nødvendigvis koster noe mere? Skal du på død og liv ha inn de 6x9" og ødelegge hatthylla di, så MÅ de skjermes (kasser) slik at de ikke påvirkes av trykket fra subene. Du kobler dem da rett til spilleren, og fader dem ned slik at du ikke hører dem forfra.

Hvis det er dual 4ohm utgaven av suben du har kjøpt, så kan du bruke en slik forsterker: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/4-kanaler/gladen-audio-xl-250c4 og brokoble to kanaler til sub, og bruke de to andre til front ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider