Gå til innhold

Trenger hjelp til min kjære "nye" eclipse 96!:) (Ledningsnett)


Oledaniel

Anbefalte innlegg

Hei, har da nettopp anskaffet meg en Eclipse 96- (for fire dager siden...)

 

Den er da rammeskeiv (det skal bli fikset snart på verksted..)

Siden den er rammeskeiv så har den lekt inn litt vann og det har blit endel problem med ledningsnettet, (noe som også har med de som har stylet bilen, skjeberg båt og fritid, som har trodd at de har god peiling på ledninger, noe de absolutt ikke har...)

 

Jeg har funnet mange avklipte ledninger som er isolert med samme tape, sammen.. jeg har ordnet veldig mye av dette, og har også tatt ut ca alle ledninger som har blitt skjøtet slik at det ikke skal være så mye farlig med ledningsnettet.

 

Problemet er:

*Den eneste 100A sikringa i motorrommet har gått, rettere sagt smeltet bort.. Den styrer så langt jeg vet:taket, vindu, varmeapperat, sentrallås, lys i bilen.

*Jeg har tatt ut en og en sikring og har målt batteriet og funnet ut hva som slår ut batteriet (batteriet tømmer seg når sikringa blir satt inn) (jeg kan skrive litt senere akkurat hvilken sikringer dette er om det er viktig å vite..)

 

Absolutt alt funket da jeg tok en helt vanlig 15A sikring (100A var for risikabelt..) for å teste om det var noe som ikke funket, som kunne forutsake problemet. Alt har funket utenom fløyta (som jeg heller ikke finner i mottorrommet) så jeg såg ikke problemet, men var usikker på om jeg da kunne sette ned den orginale,100A sikringen.

 

Spørsmålet er

*Hvor bør jeg begynne å feilsøke i ledningsnettet?

*Noen som vet hvor fløyta er plassert?

*Noen som har vert borti dette før? (er det et vanlig problem at den sikringen går?)

 

 

 

Takker alle for svar!:)

 

 

Bilde av bilen:

[ATTACH]32978[/ATTACH]

post-49620-13804854408215_thumb.jpg

-Corolla e9

-Mitsubishi Eclipe -98 (solgt)

-Honda Civic Hatchback -90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

kople mulitmeteret ditt på pluss og minus polene på batteriet, og les av spenningen, så får du en kompis til og starte bilen for deg, med multimeter fortsatt tilkoplet, da skal multimeteret ditt vise minimum 13,4V alt under dette er grunn til børstebytte eller dynamobytte.

 

Håper det hjalp litt.

 

-Thomas

Skoda Octavia 1.8T

 

x- Volvo 850 T5R - Mercedes E220 - Golf Mk2 - Golf Mk3 - Audi sport coupe -

Audi 90 - Audi A6 - Peugeot 406- Ford Escort Cab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har litt flere spørsmål til Eclipse (Prøver å unngå å lage maaange tråder..)

 

Jeg skal skifte:

-Bærearm høyre bak

-Øvre bærebru med kule, venstre foran

-Travers

-Nedre bærekule, venstre foran

-Rammevanger i vognbunn (?)

 

Jeg mangler også godkjenning for rattet...

 

Men uansett, noen som vet hvor jeg kan få tak i delene til bilen?

(er ikke så alt for vanlig bil, er vell vanskelig å få tak i delene..?)

-Corolla e9

-Mitsubishi Eclipe -98 (solgt)

-Honda Civic Hatchback -90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår