Tytkri Skrevet August 16, 2012 Rapporter Share Skrevet August 16, 2012 Har kjøpt Bmw 5-serie og skal skifte ut anlegget, fra før av hadde jeg en 12" på 700 watt som ble drevet av en forsterker på 800 watt men følte ikke det gja nok bass! så lurte om noen andre har noen gode forslag til sub + forsterker, bør helst være på 1000 watt + Et annet alternativ er aktiv sub, men har ikke hatt det før så noen som har erfaringer med det/ anbefale :) Forsterkeren trenger bare drive subben, driver resten på radioen evt setter jeg inn egen forsterker til dette :) Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 16, 2012 Rapporter Share Skrevet August 16, 2012 E28, E39, e60/61, F10,F11? Sedan eller stasjonsvogn? Viss det er sedan, kva har du gjort for å få basstrykket inn i kupéen? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tytkri Skrevet August 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2012 Sedan ja, har ikke gjor noe, kansje derfor det var lite bass ;) Bmw 520 ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 16, 2012 Rapporter Share Skrevet August 16, 2012 Hehe, må minst være på 1000w :P Watt er omtrent null å si, så ikke heng deg opp i det. En tungdreven sub som tåler 5000w vil ikke spille like høyt som en lettdreven sub som tåler 500w. Dessuten så må du ha en større og dyrere forsterker for å drive suben. Hvilket merke er sub og forsterker som du har nå? En annen ting, hvis du får en sub som spiller skikkelig bra, så vil ikke høyttalerene kunne holde følge med suben hvis de bare er koblet til spilleren ;) Hvilke høyttalere skal du bruke, og hvor er disse plassert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tytkri Skrevet August 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2012 Har ein rocford punch 12" og en Tinli (?) forsterker som driver denne, emn blir for lite føler jeg, høytalerene inni bilen er av pioneer så ikke dårlige, og spilleren er en pioneer på 50x4 watt! Men jeg trenger tips til nye sub og forstker ;) Noen som har tips, link :)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 16, 2012 Rapporter Share Skrevet August 16, 2012 (endret) Da kan du fint finne noe bedre ja. Spilleren din er nok ikke på 4x50w, men ca 4x20w RMS, så det holder ikke så langt. Pioneer har veldig mye høyttalere som er middels bra, så det er ikke sikkert dine er spes bra. Typebetegnelse hadde vært fint her. Og hvor de er plassert da :) Men er dette en E34? E39? eller hva? Jeg ville gått for en bra 15" med passende forsterker, og bassreflekskasse med porter opp i hatthylla. Denne feks: http://www.judysbilstereo.no/subwoofere/15/digital-designs-dd1515-15-subwoofer-dual-40-ohm Og denne forsterkeren: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/monoblokk/gladen-audio-spl-1800c1 Du kan bruke denne forsterkeren i steden, men den vil ikke være helt opptimal: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/monoblokk/dynabel-bf4501 Du vil som sagt slite greit med å få høyttalerene til å holde følge med dette, så en forsterker til fronthøyttalerene bør du helt klart ha, ellers så må du kjøre halv effekt til suben for å få et nogenlunde greit lydbilde, og det er vel ikke så kult? ;) Endret August 16, 2012 av cossiemk1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tytkri Skrevet August 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2012 Jeg vill helst ikke ha 15" i bilen for den er for tung å dra, ( bassen sliter med å hålle følge) så vill helst ha 12" eller dobbel 12" til nøds 15" må helst være "sprek" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 17, 2012 Rapporter Share Skrevet August 17, 2012 Jeg vill helst ikke ha 15" i bilen for den er for tung å dra, ( bassen sliter med å hålle følge) så vill helst ha 12" eller dobbel 12" til nøds 15" må helst være "sprek" Det der er bare en myte, en 30" er ikke noe tregere enn en 8" med riktig forsterker. Oppsettet jeg kom med over her, spiller mange ganger bedre enn den rockforden du har ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg