Gå til innhold

Trimdeler til E39 528i motor. (Sugetrim)

Ranger emnet

rolignoob

Anbefalte innlegg

Hei.

Har vurdert både Audi S4 og BMW 528i. Men tror valger faller på BMW,n, av den grunn at automatkassen i Audien ikke tåler trim. Jeg vet at det å trimme en 528i ikke er veldig enkelt og vistnok ganske kostbart. Men har fått noen tips til å trimme den som sugemotor, og lurer derfor nå på hvor jeg kan få tak i billigst mulig deler til et slikt prosjekt. Skulle likt å gå over 300hk, men litt usikker på hvilker deler jeg er nødt til å ha og hva det bil koste.

Noen har erfaring og kan hjelpe meg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ca 1000,- pr hk på trimming av sugehester. Da kommer du over 100 000,- iallefall. (men eg rekner med at det blir vanskeligt å komme over 250hk på ein e39 528)

Kjøp deg ein bil med turbo. Det finnes vel S4 med manuell kasse?

Ellers finnes det kompressorsett til bmw

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ca 1000,- pr hk på trimming av sugehester. Da kommer du over 100 000,- iallefall. (men eg rekner med at det blir vanskeligt å komme over 250hk på ein e39 528)

Kjøp deg ein bil med turbo. Det finnes vel S4 med manuell kasse?

Ellers finnes det kompressorsett til bmw

1000kr ja, hm, det var litt mer enn jeg tenkte å bruke. Hadde håpet å slippe unna med halvparten. Finnes S4 med manuell kasse ja, men ikke som sedan til midt budsjett. Prisen på kompressorsett da? Er det vanskelig å montere noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S4 med 4.2 V8 og du har allerede nesten 300 (NA) hk originalt, evt 2.2 20vT med chip og du er ganske nær 300 hk.

Det med 1000 kr pr hk gjelder kun når man skal hente ut det aller siste, ved sugetrimming kan de første ekstra hk koste rundt 200 kr/hk.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider