Gå til innhold

Golf 2 motor issues!

Ranger emnet

Erlendzo

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kunne trengt litt hjelp fra noen med erfaring med golf 1.8 mono jetronic. Bilen er en 1991 mod med RP motor!

Har sjekket en del på nettet etter folk med samme problemer, men ingen har funnet feila.

Kan kan si litt om problemene jeg har.

Når bilen er kald, stopper den nesten med en gang jeg starter den, kan holde den gående med litt gass.

Når jeg prøver å kjøre, dauer den når jeg gir gass, også kommer den plutselig med et jævlig nøkk, og sånn kan den holde på en stund. Når bilen er varm, så jager den på tomgang, men er ikke noe problem å kjøre med. Ved akselerasjon virker den dauere en det den skal være.

Hadde en annen golf med monopoint, GU motor trur jeg. Og den var mye sprekere en den jeg har nå.

jeg har ikke byttet noe annet enn noen vakumslanger. Er litt usikker på om det er koblet riktig, siden forrige eier skiftet hele jetronicen med en ny(brukt).

men finner ikke noe skjema som viser hvordan det skal gjøres.

Vet at tomgangsregulatoren er defekt, siden den ikke gir fra seg noen klikkelyder når jeg åpner og lukker gasspielet.

Har dere noen andre ideèr om hva som kan være feil?

Erlend!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk blå temperaturgiver, skal være ca 250 ohm ved 90 grader og 2500 ohm ved 20 grader.

Du har ikke std tomgangsregulator på denne men en ingegrert tomgangsmotor inni Monojetronicen som styrer selve gasspjeldet. Er ingen klikkelyder fra denne da den er styrt av TPS.

Tenning og lambda er ok?

084037000.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. skal sjekke tempgiveren. men hva heter den delen som er nr.2 på bildet? var den jeg mente som man kan sjekke med og åpne gassspielet og lukke det med tenningen på, så skal den lage klikkelyder hvis den er i orden.

Har ikke testet lambda, eller sjekket tenningen. Har ikke utstyret til det for øyeblikket:/

Endret av Erlendzo
Lenke til kommentar
Del på andre sider