Gå til innhold

Golf bremseproblem

Ranger emnet

Seldorsen88

Anbefalte innlegg

Har en Golf 2 GTI som skulle ha vært på eu. Noe av feilene var rustne bremserør bake. Jeg bestilte nye og bytta dem, men da jeg skulle lufte dem, startet helvette løs. Jeg har byttet hovedsylindern 2 ganger, lufta ca 40 ganger, med og uten flaske, har sett etter på rørene for å finne lekasje, og spurt ett par erfarne mekanikere og naboen som har Golf GTI sjøl, men ingen av dem kom med noen tips som faktisk hjalp. Slik bremsene er nå: Det går ant å bremse, men pedalen går i dørken. Jeg kan pumpe bremsen hard sån at den er normal, men så slipper jeg den, teller til 3 og dærmed er den i dørken igjæn. pumper jeg den opp, og holder den så holder den seg til jeg slipper den og d går ca 3 sec. noen som har noen goe tips på hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fortsatt luft i systemet og av erfaring kan det vært temmelig umulig å få ut alt uten å bruke trykkluft. Når jeg lufter kopler jeg en flaske med bremsevæske direkte til bremsevæskebeholderen og bruker kompressoren for å trykksette via regulator på 1 bar. Da er det bare til å lufte ett og ett hjul til all luft er ute, samt passe på at beholderen aldri går tom ;) Husk å presse inn lastventilen før lufting.

pic2.jpg

Har du kompressor med regulator som kan stilles ned til 1 bar så gjør DENNE susen. Om ikke er EN SLIK verdt hver krone

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Gunsons Eezibleed som Quattro73 foreslår trenger ikke kompressor.

Den kommer med kobling for å ta trykkluft fra reservehjulet. Det fungerer utmerket :)

Kommer under 200 kroners grensa fra selgere på Ebay.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=Gunsons+Eezibleed&_sacat=0&_odkw=gunson+e*&_osacat=0

Nesten umulig å klare seg uten en slik.

Du har vel lastventil bak på bilen din (om du ikke har ABS). Da har du naturligvis passet på å ha den i belastet stilling når du lufter?

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Gunsons Eezibleed som Quattro73 foreslår trenger ikke kompressor.

Den kommer med kobling for å ta trykkluft fra reservehjulet. Det fungerer utmerket :)

Helt sant, men pass på at lufttrykket i dekket ikke er over 1 bar. Har hørt om andre som har fått revnet bremsevæskebeholder og bremsevæske over alt etter bruk av for høyt trykk ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider