Skorp Skrevet August 19, 2012 Rapporter Share Skrevet August 19, 2012 Hei Kjøpte meg en billig e34 520i som har kjørt mange mange mil.. M50 24v motor med 150hk. Gikk fra en Toyota Corolla med 116hk, så tenkte dette ville bli en liten oppgradering i forhold til den. Testet i en bakke der Bmw'en ikke klarte å akselerere fra 2000rpm i sistegir. Om noe, så mistet den heller 5kmt.. Toyotaen derimot klarte å dra seg opp i 130kmt på 5gir.. Bmw'en stopper også å dra på 5000 mens turtallsperra er på 7000rpm! Noen som har teorier på hva som kan være gale? Skal prøve å finne tak i diagnose, måle kompresjon og sjekke plugger samt bytte luftfilter.. Mvh Vegard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skorp Skrevet August 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2012 Mulige feil, fra toppen av mitt hode: Tett katalysator? Lekkasje mellom to sylindre? Dårlig kompresjon på flere sylindre? Elektronisk? kam sensor, bankesensor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 19, 2012 Rapporter Share Skrevet August 19, 2012 Høyres ut som om du er på rett spor. Har bilen vanos? Trur det kom i 93-94. Bensinfilter kan du sikkert uansett bytte. Eg gjekk ifra ein Toyota med 84 hk til Bmw med 150 hk. Var mindre støy i Bmw`n, so ein merker ikkje farten so mykje. Men fra 4000 rpm begynte Bmw´n å dra bra. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet August 19, 2012 Rapporter Share Skrevet August 19, 2012 bytt olje bensinfilter luftfilter og oljefilter og se om noe skjer , skal ikke se vekk ifra at olja er tjukk som sirup :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skorp Skrevet August 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2012 Har sjekka komp nå. 16bar på en sylinder, 15bar på fire og en med14.5bar på en. pluggene så ikke bra ut.. så skal prøvenoen nye.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skorp Skrevet August 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2012 Nye mistenkte er bensinpumpen.. Bilen er nå veldig treig å starte og den går litt dårligere enn tideligere.. noen som vet hvor mye den skal levere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sorvik94 Skrevet August 20, 2012 Rapporter Share Skrevet August 20, 2012 Du får ta en storservice på bilen da.. nye reimer, ny olje, nye tennplugger, Ny topppakning.. ja hele pakka.. Siter Chrysler neon 97 mod 2.0i - http://www.bilforumet.no/bilmerker/chrysler/neon/292464-sorviks-neon-trad-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skorp Skrevet August 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2012 (endret) Ikke vits å bruke noe penger på en vinterbil, som nesten bare ble kjøpt for å ha noe å sladde rundt på på våta og når snøvven kommer! Selvfølgelig, denne blir brukt som fremkomsmiddel, men har nesten ikke bruk for den da sykkel, buss og kompiser blir brukt på vei til skolen. Skal få seg noe plugger i morgen, luftfilter og bensinfilter.. De billige løsningene på problemene jeg har pønska ut, så kanskje det hjelper, hvis ikke så må jeg låne meg en LMM som jeg vet funker bare for å utelukke den.. Skulle også funnet ut hvor mye bensinpumpa skal levere, hvis det viser seg at bensinfilteret ser bra ut. Endret August 20, 2012 av Skorp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skorp Skrevet August 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2012 Da tok jeg bare ut ledningen på luftmengdemåler, og nå går den som ei kule.. enkelt å greit :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.