Gå til innhold

E34 520veldig treg?

Ranger emnet

Skorp

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg en billig e34 520i som har kjørt mange mange mil.. M50 24v motor med 150hk.

Gikk fra en Toyota Corolla med 116hk, så tenkte dette ville bli en liten oppgradering i forhold til den.

Testet i en bakke der Bmw'en ikke klarte å akselerere fra 2000rpm i sistegir. Om noe, så mistet den heller 5kmt..

Toyotaen derimot klarte å dra seg opp i 130kmt på 5gir..

Bmw'en stopper også å dra på 5000 mens turtallsperra er på 7000rpm!

Noen som har teorier på hva som kan være gale? Skal prøve å finne tak i diagnose, måle kompresjon og sjekke plugger samt bytte luftfilter..

Mvh Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyres ut som om du er på rett spor. Har bilen vanos? Trur det kom i 93-94.

Bensinfilter kan du sikkert uansett bytte.

Eg gjekk ifra ein Toyota med 84 hk til Bmw med 150 hk.

Var mindre støy i Bmw`n, so ein merker ikkje farten so mykje. Men fra 4000 rpm begynte Bmw´n å dra bra.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vits å bruke noe penger på en vinterbil, som nesten bare ble kjøpt for å ha noe å sladde rundt på på våta og når snøvven kommer! Selvfølgelig, denne blir brukt som fremkomsmiddel, men har nesten ikke bruk for den da sykkel, buss og kompiser blir brukt på vei til skolen.

Skal få seg noe plugger i morgen, luftfilter og bensinfilter.. De billige løsningene på problemene jeg har pønska ut, så kanskje det hjelper, hvis ikke så må jeg låne meg en LMM som jeg vet funker bare for å utelukke den..

Skulle også funnet ut hvor mye bensinpumpa skal levere, hvis det viser seg at bensinfilteret ser bra ut.

Endret av Skorp
Lenke til kommentar
Del på andre sider