Cohiba Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Har grublet litt på dette med veteranbil, og liker tanken. La oss si at jeg kjører 10 000km i året. Det betyr ca. 10 000,- til bensin dersom jeg får en 80-talls Caprice f.eks. ned på 1l/mil. For enkelhets skyld kan vi si at en veteran stw bruker 2l/mil. Det koster ca. 20 000,- Spart årsavgift, billigere forsikring og lavere verditap utgjør kanskje 10 000,- totalt? Altså blir det likegyldig rent kostnadsmessig hva jeg velger, men naturligvis er det hyggeligere å betale seg selv for lyden av en big block, enn å betale big brother avgifter. Imidlertid plager utvekslingene meg litt. Noe av vitsen med V-8 er å cruise på lave turtall. 1:1 blir vel ca. 3000 rpm ved 100 km/h? Hadde foretrukket ca.2000 rpm. Til slutt et par spørsmål: På Finn.no er det en Caprice Brougham 1990 til salgs for 75 000,-. Ser ok ut? overpriset? PhoenixUScars selger en Pontiac Bonneville 1970 med 455 cid for 79 000,- Noen synspunkter på den? Mvh Cohiba Siter 1987 5.0 T-bird (Ja, det er tilfeldig at det ble Forder fra 87) 1987 Ford Fiesta CL med den heftige 1.1L rekkefireren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mach1 Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 emmm, ja. Av de tre bilene du nevner, er det bare den '70n som er veteranbil. (Eldre enn 30 år) Forsikringsmessig kan d gi litt utslag. Siter - 1969 Ford Mustang Fastback Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Det blir jo som vanlig en smaksak.Capricen går en del stillere og har en bedre sittestilling en Bonnevillen (Smaksak det og)Capricen vil kjennes endel fastere og kvikkere å kjøre på svingete veier.455 vil bruke minst 0,5 mer på milen enn Capricen, Men går til gjengjeld MYE bedre.Hovedproblemet med å ha en veteran som året rundt bil er vannlaksjer.Sjelden 30 år gamle biler er helt tett.På vinterføre er Capricen og Bonnevillen noen lunde lik, mens en Caprice stv er MYE bedre en en Bonneville sed/coupe og Caprice sedan.(Veier ca 100 kg mer bak enn foran). Så er det sammvitigheten da... En norsk vinter med salt og slaps sliter forferdelig mye på en gammel bil.En norsk vinter tilsvarer 30 år i California.Ikke tull engang! Husk også at de billigste forsikringene er veteranforsikringer som betinger at bilen bare blir brukt til hobby bruk.Du sliter nok hvis du klinker på vei til jobb i Desember.Å kjøre året rundt med veteranforsikring er jo faktisk å misbruke en forsikringsordning som en bilklubb gjerne har slåss i flere år for å få. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Driver Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Må bare opplyse om at jeg har veteranforsikring, genial billig forsikring, som vel og merke ikke skal misbrukes siden det er en stor fordel for alle som har veteran. Men det står ingenting om at du ikke kan bruke den til jobben, jeg forsikra akkurat en bil og da spurte jeg rett og slett, sett at jeg ville bruke den på jobben en dag, og forsikringsselskapet sa at det er ok det, men maks kjørelengde på en slik forsikring er 5000km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 Når det gjelder forsikring så kan du kjøre til & fra jobben, men ikke bruke den når du er på jobb/firma-kjøring. Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 Jeg har veteranforsikring på Chevy'n min. I avtalen heter det at bilen skal kun brukes i hobby-sammenheng. 600kr pr. år og max 8000 km. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 Joda vilkårene varioerer jo litt fra selskap til selskap.I Amcar/IF avtalen er det feks et krav at du skal ha en bruksbil utenom.(Eller firmabil evnt ikke bruke bil til daglig) Vet om en femtitalls Cadillac som smelte på snøføre i Desember med piggdekk på og det hele.Hadde det vært en tilfeldig flytting av bilen var det en ting men den gikk som regelrett bruksbil.Vet ikke helt hvordan den saken endte men jeg tviler på han fikk utbetalt noe særlig. Men det er jo selvsagt mulig å tegne vanlig forsikring på en veteran og. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.