Gå til innhold

Arbeidstemperatur

Ranger emnet

Moccelite

Anbefalte innlegg

Eg har en Passat 90 modell 2.0 GL.

Og eg har enda ikkje klart å få den opp på den normale arbeidstemperaturen som andre merker har, nemlig 90grader!

Får den fra kald opp til 75grader.

Derfor lurer eg på kva slags temperatur som er normalt på desse bilene!

Er det noen som har ett svar til meg så er eg evig takknemlig :)

På forhånd; TAKK!!! ;)

Hilsen ei Bilgal jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den har vanskelig for å nå 90 grader, unntatt under hard belastning i motbakke,

og temperaturen synker i nedoverbakker,

så er det som regel termostaten som må byttes.

Om du har elektrisk radiatorvifte så sjekk også at den ikke går hele tiden.

--

Endret av Bwana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok en termostat som står åpen hele tiden. Hadde samma problem med bilen min. Bytt termostat så er problemet borte.

Min gikk også bare opp til 70 grader ca, men nå går den opp til 90 grader

Ser ut til å være lett å bytte på bilen din

[ATTACH]33189[/ATTACH]

post-48008-13804854417983_thumb.jpg

Endret av Thoka85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, defekt termostat. Husk bare at når dekselet under termostaten skrues av så fosser kjølevannet ut. Ha derfor ny frostvæske tilgjengelig, om konsentrat så blandes denne 50/50 med avionisert vann/baterivann. Husk også å fylle på frostvæske av same farge som den du allerede har fra før, forhåpentligvis rød G12 på din.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ECU anser motor som varm, dvs innenfor driftetemperatur, når kjølevannstemperaturen er 70° C eller mer. Dvs at forbruket ikke går nevneverdig ned etter temostatbytte, men motoren har det bedre etterpå :)

Ikke kjøp termostat på Biltema!

For å verifisere at det er termostaten som er defekt, har du sjekket det Bwana skriver? Om temp stiger til 90° når du f.eks. kjører i kø men faller tilbake til 75° under normal kjøring, samt du hører kjølevifta starte når den viser ~100°, da er termostaten defekt.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider