Moccelite Skrevet August 22, 2012 Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 Eg har en Passat 90 modell 2.0 GL. Og eg har enda ikkje klart å få den opp på den normale arbeidstemperaturen som andre merker har, nemlig 90grader! Får den fra kald opp til 75grader. Derfor lurer eg på kva slags temperatur som er normalt på desse bilene! Er det noen som har ett svar til meg så er eg evig takknemlig :) På forhånd; TAKK!!! ;) Siter Hilsen ei Bilgal jente :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet August 22, 2012 Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 (endret) Om den har vanskelig for å nå 90 grader, unntatt under hard belastning i motbakke, og temperaturen synker i nedoverbakker, så er det som regel termostaten som må byttes. Om du har elektrisk radiatorvifte så sjekk også at den ikke går hele tiden. -- Endret August 22, 2012 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet August 22, 2012 Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 (endret) Du har nok en termostat som står åpen hele tiden. Hadde samma problem med bilen min. Bytt termostat så er problemet borte. Min gikk også bare opp til 70 grader ca, men nå går den opp til 90 grader Ser ut til å være lett å bytte på bilen din [ATTACH]33189[/ATTACH] Endret August 22, 2012 av Thoka85 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 22, 2012 Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 Enig, defekt termostat. Husk bare at når dekselet under termostaten skrues av så fosser kjølevannet ut. Ha derfor ny frostvæske tilgjengelig, om konsentrat så blandes denne 50/50 med avionisert vann/baterivann. Husk også å fylle på frostvæske av same farge som den du allerede har fra før, forhåpentligvis rød G12 på din. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moccelite Skrevet August 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 Har snakka om å skifte termostat, men dem hadde ikkje inne da eg var i byn så får få tak i. Lure på kor lite den kjem til og bruke når den i tillegg får arbeidstemp. når den bruker så lite allerede! :) Takk for alle svar .. Skal prøve dette! :) Siter Hilsen ei Bilgal jente :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 22, 2012 Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 (endret) ECU anser motor som varm, dvs innenfor driftetemperatur, når kjølevannstemperaturen er 70° C eller mer. Dvs at forbruket ikke går nevneverdig ned etter temostatbytte, men motoren har det bedre etterpå :) Ikke kjøp termostat på Biltema! For å verifisere at det er termostaten som er defekt, har du sjekket det Bwana skriver? Om temp stiger til 90° når du f.eks. kjører i kø men faller tilbake til 75° under normal kjøring, samt du hører kjølevifta starte når den viser ~100°, da er termostaten defekt. Endret August 22, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet August 22, 2012 Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 Hold deg unna termostater fra både biltema og bil xtra. Kjøp hos Møller, kostet 260kr til min A6 iallefall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.