umy Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 heisan, jeg har da ikke all verdens peiling på bil, og prøver å gjøre meg litt mer kjent med donignen min som står i garagen :) spørsmålet er som følger: jeg vil vite hva de forskjellige delene på et eksosanlegg heter. fra motoren og helt ut. på forhånd. takk Siter --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Fra motorblokka: eksosmanifold: med lamdasonde (duppeditten med ledning) føler for 02 nivå i eksosen...sender signal til styreenheten...sørger for riktig bensin/luft-blanding inn i motoren frontrør: finnes i mange utforminger..noen med katalysator i, noen med flexibend: katalysator: renser eksosen ( fjernes ved trimming ) eksosanlegg: noen har en liten lyddemper rett under bilen etter katalysator....rør av uendelig fasonger....bakre potte..som er en lyddemper og til slutt et enderør.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedern Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Eller som pappa har på Lotusen; Et rakt rustfritt rør fra manifold og rett ut! Hehehehe! :op Siter JN Racing: http://home.broadpark.no/~dhnielse/ Team Lotus Norway: http://team-lotus.nu ------------------------------------------------ * 05' Citroën C4 VTR Coupé * 87' Citroën AX Rally Gruppe N1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umy Skrevet Mars 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 hjertelig takk :D tenk om hele bilen var forklart på denne måten. meget bra =) Siter --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jtand Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Fin liten guide ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jtand Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Kan noen lage en lignende guide for INNSUGET? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Innsuget har vel ikke så mange deler? Først luftfilter. Deretter luftmengdemåler/luftmassemåler Så et gassspjeld Så har du plenumet/innsugsmanifoilen. PÅ turbo biler og forgasserbiler er det annerledes. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kosbært Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 hjertelig takk :D tenk om hele bilen var forklart på denne måten. meget bra =) umy pumy hehe sierra kos? kjøpe billig sierra?? oransj og fin :P hehehe jerkoff Siter Robert 24 år nes i akershus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg