Gå til innhold

Bil koker, hvorfor?

Ranger emnet

zappezopp

Anbefalte innlegg

Har bytta radiator, termostat og jeg har tatt en rens i kjølesystemet! Det var visst ikke nok til å hindre koking av bilen :S kjørte en stund uten termostaten og da kokte det ikke sålenge jeg hadde bilen i bevegelse og ble kjøla ned på den måten :)

Noen som har noen ide' på hva som kan være galt? Kan det være vannpumpa som synger på sitt siste vers?? Føler jeg har gjort alt for å hindre dette uten hell :(

Håper noen kommer med fornuftig svar fort siden dette er en bruksbil som vi er avhengig av :)

Signer her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan høres ut som at vannpumpa di har reduset effekt. På VAG så hadde de en stund vannpumpeimpeller av plast. Med årene knakk bladene av og vannpumpens effekt forsvant gradvis. Etterpå kom pumpene med impeller av metall, noe som hjelp.

Du har ikke blandet kjølevæsker, altså f.eks. rød og grønn?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan høres ut som at vannpumpa di har reduset effekt. På VAG så hadde de en stund vannpumpeimpeller av plast. Med årene knakk bladene av og vannpumpens effekt forsvant gradvis. Etterpå kom pumpene med impeller av metall, noe som hjelp.

Du har ikke blandet kjølevæsker, altså f.eks. rød og grønn?

Det er blå i den nå, blandet med vann. Fant nettopp ut att den lekker vann og radiatoren blir tom etter ett oppstart på 2min og tempen blir skyhøy fort! Den har kokt endel ganger nå for å si det sånn og det var noen som sa att muligens toppakningen var gåen og att det var kompresjon i ekspansjonstanken og jeg syntes det luktet ett snev eksos når jeg tok av lokket for å si det sånn. Men luktet ikke frostveske eller kom kraftig røyk av eksospotta heller :P Hadde vært fint om det var bare vannpumpa som kødda og ikke toppakning =)

Signer her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider