Boltn! Skrevet August 22, 2012 Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 Tenkte � stille til db drag p� biltreffet p� storslett 14. september p� storslett, Troms. Dette bilr mitt f�rste s� det er noen ting jeg lurer p�. Bilen er en Mercedes CLK 2000 mod. Anlegget best�r av en 18" Lib1881, en cadense forsterker p� 2250WRMS og 2x 1F kondensatorer. Kassen bygde jeg st�rst murlig som passet inn i bilen men den blei enda liten i forhold til anbefalt volum, og portingen blei laget uten tanke p� HZ eller spesifikasjoner. Men den spiller aggresivt � H�GT! Men det jeg lurer p�: 1#Kan man velge mellom � bruke en sang eller m� man spille av en tone? kan det l�nne seg � spille av en tone som detter fra feks. 100 til 30 hz? 2# Er det slikt at det som gj�r mest ont i �rene og som h�res h�yest ut gir mest db? 3# Ca hvor lang tid har man � ha p� seg? 4# Det spiller det myyye h�yere om jeg lukker opp vinduene(sikkert pga liten bil). Men det blir vell rent tap under draget? 5# M�ler de peak db eller over tid? Kommer sikkert flere spm. Men takker for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagalien Skrevet August 23, 2012 Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 tror jeg å bli å stille der oppe :) også min første drag. det blir vell gjort to målinger, en med dørene lukket og en med dører eller vinduene åpen. tror du kan spille opp til 30sek på hver måling. tror de måler peakdb ja. alt står i emma regelboken. sjekk ut her: http://www.emmaweb.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg