pala89 Skrevet August 23, 2012 Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 Hallo Kjører en VW passat 98 model. Var ute å kjørte litt i sted og tok på AC på og da begynte bilen å monge seg, og til slutt bare kubbet den. Holdt på fram å tilbake trodde først det var Start sperren så kuka seg, siden bilen konstant kubba etter 5sec etter den var starta. Av en eller annen grunn da jeg slo av AC så starta bilen igjen og gikk problemfritt uten at jeg tenkte over det. Deretter kjørte jeg i en halv time for å sjekke om det skjedde igjen, niks! Tok da på ACen og da nøkket motoren litt og lagde rare lyder framme i panseret i tillegg at det luktet brent gummi. Satte på ECON, da er AC av og bare vifta kjører. åh da forsvant lydene igjen. Prøvde og å ta på Dugg modus, og da nøkket motoren igjen men luktet da ikke brent? Noen vært borti noe ligende, eller har en anelse hva dette kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 23, 2012 Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 AC kompressoren har havarert og går ikke rundt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pala89 Skrevet August 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 Er det fortsatt trygt å kjøre? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pala89 Skrevet August 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Bump! Trenger svar på siste del :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 24, 2012 Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Skal du kjøre med gåen kompressor, ville jeg skaffet kortere reim (til bil uten ac), slik at denne ikke blir dratt rundt lenger. Ellers risikerer du at reima ryker pga intens sluring, eller i verste fall at noe tar fyr. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet August 24, 2012 Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Er 2 reimer på den bilen, den reima som driver AC kompressoren går kun fra veiva og til kompressoren, ikkeno mer. Sålenge du kjører med Econ knappen aktivert er det bare å kjøre. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 24, 2012 Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Kan jo også bare rive ut sikringa til ac-en så du ikke glemmer deg og skrur det på. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pala89 Skrevet August 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Hvor finner jeg sikringen da ? = ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 24, 2012 Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 På venstre side av dashbordet, er ei luke du kan vippe ut med en liten flattrekker Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pala89 Skrevet August 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Fant den, så no har jeg nappa ut sikringen å hele pakke? Er alt da trygt, så 1 som skrev her oppe at bilen sin reim kan ryke nO? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 24, 2012 Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Hvis det er egen reim til ac trenger du ikke å bekymre deg. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pala89 Skrevet August 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Det jeg ikke vet, ser bare 1 reim jeg:p ? Noen med erfaring med samme type bil som vet dette? Men jeg personlig syns bilen funker helt normalt så lenge AC er off da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet August 24, 2012 Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Det er egen reim til AC...... Er såpass trangt i fronten at du ikke ser den, men om du legger deg under å skrur av plata ser du den.. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pala89 Skrevet August 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Ok. Da tolker jeg det som at bilen er trygg og kan kjøres igjen. Mange takk for alle svarene dere har gitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg