Alekz90 Skrevet August 24, 2012 Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Heisann! Ny på forumet, så aller først sier jeg Hei fra nordland! Har en Primera p10 med et kjøleveske problem, jeg fyller på og 10 min senere er det tomt. Det kommer ikke hvit røyk, og ser ikke noe under bilen eller i motor-rommet, så har ikke peil på hva som kan være galt. Noen som har tips til hva jeg kan se over for å finne lekkasjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet August 24, 2012 Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Har du sjekket nivå og farge på motoroljen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alekz90 Skrevet August 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Nivået er bra, men fargen er nesten svart. Skifta olje, så ble den svart etter liten stund igjen. Kan det være at det lekker inn der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 24, 2012 Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Om kjølevannet går i oljen så ville nivået steget og oljen ville hatt en gråaktig farge (emulsjon). I tillegg vil det legge seg et lag med emulsjon i slanger og i/under toppdeksel, ser ut som majones av konsistens (slikt griseri som man får om man bruker Shell-olje). Du skriver du fyller på og 10 minutter etter så er det tomt. Hvor mye er det snakk om, en dl eller en halvliter? Går motoren i mellomtiden? Fyller du kald kjølevæske på varm motor (ikke bra). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alekz90 Skrevet August 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 vet ikke hvor mye det er, men fyller opp kjølevæske holderen. Motoren går ikke mens jeg fyller, og kjøleveska virka ikke kald sist jeg fyllte, men motoren var vertfall varm. Ang. motorvarme så blir den kun for varm når den står på tomgang, men blir fort bra igjen når jeg kjører, vet ikke hvor mye det sir om problemet da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet August 24, 2012 Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Åpne radiatorlokk når motoren er kald. Fyll opp radiator med kjølevann og skru på radiatorlokk og fyll opp til rett nivå på kjølevæskebeholderen til slutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alekz90 Skrevet August 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Allright, skal prøve det så snart jeg har råd til væske :P Så det kan være at der er kjølevæske, bare at det er så lite at alt jeg har ligger i radiatoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet August 24, 2012 Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 (endret) Skal jo ikke minke stort med kjølevann når kjølesystemet er ok. Kan være du har en liten lekkasje en plass som har tappet systemet over tid. Du kan jo kjøre til et verksted og få kjølevannsystemet trykk testet. Kan og være defekt pakning på vannpumpe,her er det et hull som det skal lekke ut kjølevann når pakning er defekt. Hvis du skal bruke bilen bør du få orden på kjølevannet ellers kan det få store konsekvenser for motoren. Endret August 24, 2012 av Rsele Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alekz90 Skrevet August 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Skal på verksted med den starten av neste måned, så kan høre om dem kan teste trykket med det samme :) Takker så mye for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.