Gå til innhold

Nissan Micra K11 "prosjekt"

plejmo

Anbefalte innlegg

Heisann, tenkte jeg skulle lage en liten prosjekt-tråd på micra'n min.

Bilen er foreløpig rimelig standard, men deler er på vei, og til våren håper jeg å ha den "ferdig".

det er en 1l, 5dørs k11 fra 95, med 90k på teller'n, så den er i rimelig god stand. Har nettopp hatt en liten service på bilen, men det viser seg at topppakninga er klar for å skiftes (ryker noe jævlig hvitrøyk, og tikker)

det er da som sagt tatt service, med pluggskifte, olje og oljefilterskifte, og luft filter er skiftet.

Har nye bremseskiver og klosser som skal på foran, da det rister godt under bremsing.

Skjermen på venstre side er skadet, og frontfangeren er skadet, fra da bestemor hadde bilen. skjermen blir muligens retta, og fangeren bytta.

Hva er gjort:

mini service

tatt bort de svarte festene over lyktene (for justering av lyktene vil jeg tro)

gule parklys

skjært ut i grillen, må sparkles, pusses å lakkes, for å få samme look som nismo-grillen

flytta skiltet lengre ned (skal se om jeg får ordnet meg "kvadratisk" skilt, å flytte det ut på venstre side, for JDM look.

skifta spiller, den som sto i burde kanskje vært på museum..

satt på noen stickers

skifta girkula, orginalkula i disse er som toppen av en dildo.

To-do-list:

hvite sideblinkers (bestilt)

gule h4 pærer (bestilt)

vindavvisere (bestilt)

frontleppe (bestilt)

takspoiler, type super s.

senking.

felger/dekk.

sportseter

foliering av tak (sort matt)

fjerne bakpotta, for å få litt lyd av rotta.

soting av ruter.

prøve å finne instrumenter fra sr(?) utgaven, for å få turteller.

osv.

siden jeg fikk bilen gratis, blir det et billig prosjekt.

noen bilder av bilen er vel på sin plass.

fra dagen jeg henta den, side om side med gammelbilen (Opel Corsa Swing 1,4i 94 mod) som er kjørt i filler.

428929_10151092165728334_1076059398_n.jpg

224700_10151094360073334_1805245888_n.jpg

grillen

486496_10151108737553334_876171607_n.jpg

DSC07880.jpg

slow as...

DSC07866.jpg

DSC07876.jpg

547278_10151120345968334_1210443437_n.jpg

ikke særlig pen å se på enda, men det kommer seg etterhvert :)

plejmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir morsomt :) Likte alt, utennom det med at du skal fjerne potta? Sett da heller på et sportsfilter + sports eksos.. Da får du også tøff lyd i motoren :) ...eller tøffere blir vel det riktige å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, ja, men det koster. skal fjerne bakpotta og lage meg rør med stuss. sportsfilter er det ikke umulig at det blir, men det prioriteres ikke med det første iallefall, da jeg har spille nytt filter i bilen :P

haha, ja tøffere er vel rette måten å si det på :)

tok et bilde av de gule (er vel litt mer oransje egentlig) parklysene tidligere. er iphone bilde, så fargen er ikke like intens på bildet da, men pytt pytt.

390846_10151120963583334_701712921_n.jpg

plejmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var skiver og klosser byttet, brembo skiver og greier ^^ Men i prosessen har det av en eller annen merkelig grunn kommet luft i systemet, så det må luftes. Ikke noe big deal, men kjedelig å gjøre. Ble iallefall kvitt ristingen under bremsing, så jeg hadde rett ang skivene.

Fant også ut at jeg må få frest ut nav-åpningen i felgene, da de er for små til Micra'en. Skal høre med en av vidregående-skolene i nærheten, da de har cnc maskiner de enkelt kan frese ut litt med.

Frontfanger er bestilt, og blir montert så fort den kommer.

Har også lagt merke til at noen av reimene bør skiftes da de er noe morkna.

begynner å bli litt å gjøre på bilen, heldigvis har jeg garasje jeg kan bruke :)

oppdatert to do list:

skifte topp-pakning

lufte bremser

skifte div. reimer

skifte frontfanger (bestilt)

hvite sideblinkers (bestilt)

gule h4 pærer (bestilt)

vindavvisere (bestilt)

frontleppe (bestilt)

takspoiler, type super s.

senking.

felger/dekk. (få frest ut navhullet i sommerfelgene, lakket et sett stålfelger for bruk som vinterfelger, og kjøpe nye vinterdekk)

sportseter

foliering av tak (sort matt)

fjerne bakpotta, for å få litt lyd av rotta.

soting av ruter.

prøve å finne instrumenter fra sr(?) utgaven, for å få turteller.

osv.

plejmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er frontfanger kommet, får se om jeg monterer den i løpet av uka. Har også hentet meg folie i så lik farge bilen som de hadde, så nå blir det laget øyelokk i folie. Lekte meg litt med forskjellige utforminger men kom frem til at jeg vil ha det seende slik ut :)

644131_10151135199968334_244312069_n.jpg

Må bare få stjele meg en hårføner eller varmepistol for å få folien til å bli lettere å legge skikkelig.

venter også på boss kit og ratt, som er på vei. må bare få nappa ut pæra til airbag-lampa :p

plejmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er felgene levert for å få dreid opp senterhullet slik at jeg får de på bilen.. blir mest sannsynlig brukt som vinterfelger i første omgang, plastidippa i svart. Blir vel greit det? Har også bestilt nye skilt, blir 20x23cm skilt foran på bilen, flytta helt til venstre og så langt ned som mulig uten å komme over frontleppa som skal på.

plejmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrudde av lyktene og la øyelokk i folie nå i natt, ble litt skeivt på ene siden, men vet ikke om jeg orker å fikse på det da jeg må ha nye lykter uansett. der bilen er skadet er også 2 fester til lykta knekt av, og hvis jeg må bytte en så bytter jeg like greit bare begge lyktene i sorte klarglasslykter. Skal selvfølgelig øyelokk på de også.

422913_10151140443853334_1352199484_n.jpg

plejmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frontfangeren ligger hær å venter på å bli montert, og skaden på skjermen venter jeg på svar på hvor mye det vil koste å få retta og lakkert opp igjen, så det er nok ikke lenge før det blir i orden det også :) siden garasjen for tiden er okkupert av han jeg deler den med (da han fikk litt motortrøbbel) og det har regna ute, så har ikke fangeren blitt montert enda. Føler liksom ikke helt for å ligge i regnet å skru den av.

må også få fiksa ferdig grillen, ser ganske shabby ut å kjøre med den slik som den er nå.. kanskje et søndagsprosjekt det..

plejmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

frontfanger skiftet, og frontleppa montert. må få bestilt nye frontlykter, da festene på førersiden er knekt. Er derfor fangeren ser skeiv ut, lykta heller oppover, og siden grillen er festet i lyktene, så blir den også skeiv. Har kjøpt interiørrens, og luktfjerner, så skal gå igjennom å vaske interiøret (er en litt rar lukt i bilen) Har også fått rattet, men mangler spesialverktøy for å få av originalrattet.

225977_10151167714103334_1968009636_n.jpg

225945_10151167743293334_1325310172_n.jpg

plejmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider