Gå til innhold

Diagnoseutstyr til '02 Audi A6 Allroad

Ranger emnet

Frankjakobsen

Anbefalte innlegg

På din bil (uten CAN-BUS) holder det med KII-USB interface. Det koster $ 100 mer for HEX-USB+CAN som tar ALT, noe du burde vurdere. Selges av Ross Tech og du får med lisens ved kjøp. SW lastes ned.

KI-USB og HEX-USB+CAN

Det virket veldig kostbart. Er det softwaren man betaler 16-1700kr for?

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ebay.com/itm/VAGCOM-USB-KKL-409-1-Cable-For-AUDI-Volkswagen-OBD2-OBDII-Car-Diagnostic-Scanner-/170798766184?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27c4665868#ht_4037wt_1397

Er ikke dette en VAG-COM kabel?

På en -06 BMW jeg hadde så fungerte programmering og alt med en kabel jeg kjøpte for 2-300kr fra ebay. Synst bare at det virket litt rart å betale 3100kr (med frakt) da til Audi.

Edit:

Ser at det selges til en langt lavere pris på finn.no også

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35371808

Endret av Frankjakobsen

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat svar i fra Finn.no selger som selger dette til 999kr i Norge. Hva er forskjellen her siden det er kun 1/3 av prisen på Ross Tech siden?

"Det er Ross tech ja, og alt vil fungere, med min kabel er det ingen begrensninger eller mangler i kabel/software."

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at den er brukt, er da selger som vurderer/setter prisen. Selgeren på finn.no driver ikke massesalg, har kun en går jeg ut ifra? Har sett de til salgs billigere enn det også - brukt.

Den du linket til på ebay fungerer om du f.eks. skal lese ut og slette feilkoder, du kan ikke gå inn på avansert parameterending/programmering, som jeg nevnte i innlegg #4 ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at den er brukt, er da selger som vurderer/setter prisen. Selgeren på finn.no driver ikke massesalg, har kun en går jeg ut ifra? Har sett de til salgs billigere enn det også - brukt.

Den du linket til på ebay fungerer om du f.eks. skal lese ut og slette feilkoder, du kan ikke gå inn på avansert parameterending/programmering, som jeg nevnte i innlegg #4 ;)

Da har jeg fått den i fra finn.no som jeg bestilte... fungerer ikke :( "Too many communications errors to Continue!" får jeg etter bare 10-20sec når jeg går inn på en modul. Prøvde også å følge guiden i ross tech FAQ (alt utenom reinstall av windows) og jeg har nå forsøkt det både på en laptop og på en stasjonær uten hell.. Noen ideer? Bite i det sure eplet, tape 1000kr og bestille ny i fra USA?

http://www.ross-tech.com/vag-com/faq_2.html#2.5

http://lokalhost.org/allroad/feil_vcds/feil2.png

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med en annen PC, gjerne en med XP om du har. Alt DETTE er sjekket? EDIT. Ser jeg limte inn samme linken som du hadde funnet ;)

Viktigst er å skru av firewall og som i linken over;

If you are using a USB Interface, go to Device Manager, USB Root Hub, Properties, Power Management, and uncheck "Allow Windows to turn off this device to save power"

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gikk igjennom alt sammen. Får vel prøve å installere XP på laptopen i kveld å se om det kan løse problemet.

Edit: fikk akkurat bekreftet at dette ikke var noe orginalt ross tech interface :( Tenker det blir retur da. Har nok blitt lurt på et ebay interface til 2-300kr her...

Endret av Frankjakobsen

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger svarer ikke lenger... selvfølgelig.. Ja jeg vil ha den orginale kabelen når jeg først betaler såpass mye for noe som skulle være brukt ross tech, men det var det altså ikke. Får se hva som skjer med saken, men noe er ihvertfall på gang for å få orden på det :)

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...