Gå til innhold

Varebil med galvanisert karosseri

Ranger emnet

Javel

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg hadde styrt unna berlingo og peugeot.

Da kan du gi meg en god grunn til det argumentet... har hatt to berlingoer, den siste har jeg hatt i 6 år... den har gått 280000, og den har jeg nesten ikke skifta slitedeler på engang...

Har og et par stykk i familien med partner og berlingo, og med unntak an ei og annen knekt fjær har de og hatt et så og si problemfritt bilhold...

De aller flestes erfaringer med disse er så langt jeg har forstått at det er enkle biler som bare surrer og går....

ta antallet biler du ser i trafikken, og så kikker du litt i merkeforumene her.... Da synes jeg det er merkelig at disse bilene er så elendige, og nesten ikke blir spurt om, mens alt av überbra VAG har vannvittig store merkeforum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du gi meg en god grunn til det argumentet... har hatt to berlingoer, den siste har jeg hatt i 6 år... den har gått 280000, og den har jeg nesten ikke skifta slitedeler på engang...

Har og et par stykk i familien med partner og berlingo, og med unntak an ei og annen knekt fjær har de og hatt et så og si problemfritt bilhold...

De aller flestes erfaringer med disse er så langt jeg har forstått at det er enkle biler som bare surrer og går....

ta antallet biler du ser i trafikken, og så kikker du litt i merkeforumene her.... Da synes jeg det er merkelig at disse bilene er så elendige, og nesten ikke blir spurt om, mens alt av überbra VAG har vannvittig store merkeforum...

vil sei meg enig med deg i de , berlingoene er faktisk gode biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er engang sånn at biler du har gode opplevelser med blir til biler du kan anbefale. Og når du har biler som ofte er på verksted så blir det motsatt. Ut i fra min erfaring med disse bilene så kan jeg ikke anbefale dem. Kanskje du har hatt dårlig erfaring med VAG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er engang sånn at biler du har gode opplevelser med blir til biler du kan anbefale. Og når du har biler som ofte er på verksted så blir det motsatt. Ut i fra min erfaring med disse bilene så kan jeg ikke anbefale dem. Kanskje du har hatt dårlig erfaring med VAG?

Absolutt ikke uenig med deg, men det er langt ifra å nevne litt dårlige erfaringer til å be folk styre unna....

Og nei, jeg har ikke hatt store dårlige erfaringer med VAG... men jeg synes ikke at de holder mål kvalitetsmessig likevel.. ikke i forhold til hva man bør få i forhold til prisen man må betale for en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også inntrykk av at partner/berlingo er gode biler. Men ikke første generasjon med expert/jumpy, de er ikke mye å skryte av.

Caddy har jeg dårlige erfaringer med, men det er nok bedre på de aller nyeste.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford Connect er i hvertfall bare driten. Har sånne på jobben, alt over 100 000 km der i gården får man se på som en bonus!

Har hatt VW Caddy selv, men solgte den før den var gått 75 000 km, hadde ikke vært noe tull til da, men vanskelig å si når den var gått såpass kort...

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford Connect er i hvertfall bare driten. Har sånne på jobben, alt over 100 000 km der i gården får man se på som en bonus!

Har hatt VW Caddy selv, men solgte den før den var gått 75 000 km, hadde ikke vært noe tull til da, men vanskelig å si når den var gått såpass kort...

Ja min (2002) er gått 79 000 km nå. Det har vært tre mindre ting galt med denne bilen.

Alt i alt er jeg vel ganske fornøyd.

Har aldri sett for meg å kjøpe Fransk bil, men hvis de er like gode så og har bra galvansert karosseri( bedre enn Caddy sitt?). Utseende er et lite minus, men trenger ikke våre avgjørende. Får sjekke prisforskjell, de er vel litt billigere. Prisliste

Ser at Caddy dieselbiler har andre navn nå. Det står ikke 1,9 TDI lenger. Prisliste. På de fleste står det BMT. Vet ikke om det tilsvarer TDI?

Vet bare at de alltid sa før at man burde gå for TDI og styre unna SDI. Men hvordan det der er på de nye vet jeg ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMT står vel for Bluemotion technology? Miljø-drit. Men får man Caddy med sugediesel (SDI) lenger? Uansett er turbodiesel et must om du skal ha noe som helst baki eller på kula. Små sugediesleler er ikke akkurat spreke.

Kan legge til at Partner og Berlingo er helt greie biler. Har en Partner på jobb jeg har kjørt litt, og det har vel alt i alt vært en driftsikker og pålitelig bil. Den går på runda, blir ikke akkurat fint kjørt.

Endret av KIRK
Lenke til kommentar
Del på andre sider