Gå til innhold

Kjøpe Andrebil til 90k, som trekker bra + ikke sluker alt for mye?

Ranger emnet

Eivind107

Anbefalte innlegg

Halla folkens, lager nå en ALLER SISTE tråd om 2.bil.

Er ute etter en bil som ikke sluker for mye, men fortsatt en som drar LETT forbi kompisene mine som cruiser rundt i golf 2.0tdi og bmw 318.

Bilen vil mest bli brukt til kjøreturer til butikken og annen småkjøring, og litt taxi. Vet at jeg ikke har bruk for noe mer en en 1.6L, men jeg elsker å kjøre biler med litt futt i, blitt en liten hobby.

Har sett en god del på "Audi a3 1.8t" tenker da en 00 mod eller helst nyere. Har også sett på Audi s3, men minuset her er vell forbruket og at det kun er 3-dørs.

Kriterier

Se bra ut. Kan gjærne sette på et bodykit for et penere utsene.

Trekke bra.

Ikke sluke alt for mye drivstoff

Kan ikke så mye om motoren osv, så hadde vært greit om det ikke var sånn at den måtte skrus på hele tiden.

5-seter

Ting som hadde vert greit, men absolutt ikke nødvendig

Firehulstrekk for og kose meg litt på vinteren å klare å komme meg opp noen bratte bakker.

Bakhjulstrekk for litt kos med bilen?

Takluke

Er åpen for ALLE tips, men er absolutt ikke intresert i en bil fra nitten pil og bue, hvis dere skjønner :)

Takker for svar på forhånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er et OK forbruk da?

Og skal du dra lett forbi dem fra 0 til 40? eller fra 100 og utover det ulovlige? Diesel biler har jo bunndraget, men siden du skriver at det blir mye butikk og små kjøring så burde du ikke kjøpe dieselbil.

Golf 4, 1.8T eller en Audi A3 1.8T går jo unna.. liten chip og alt sånn så har du fort 200hk på en liten bil som ikke veier så mye. Men så klart, da du skal "dra lett" forbi kameratene dine med en sånn bil så bruker den nok mye bensin.. Kjøre computeren i bilen til naboen (A3 1.8T) viser 3.5-4liter på mila da han tråkker på. Han har 220-230hk i sin

Endret av Thoka85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En orginal vw/audi 1,8t klarer ikke å ta en orginal 2.0l Tdi 140hk Golf. Med chip tar du den, men Golfen holder bra følge, du "gruser" den på ingen måte.

Min 2006mod A4 med chippa 1.8T brukte 1,1l på bykjøring og 0,6-0,7l på langkjøring

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider