Kalleberg Skrevet August 30, 2012 Rapporter Share Skrevet August 30, 2012 Hei! Jeg har kjøpt en Civic fra 1990 hvor jeg har satt på ISO kobling (Fra en gammel stor "sukkerbit"). Når jeg måler strøm i den nye ISO koblingen kommer det opp 12V mellom Rød-Sort, og 12V mellom Rød-Gul. Problemet er: Spilleren vil ikke skru seg på.. har prøvd med 2 forskjellige spillere... Har jeg gjort noe som er helt på bærtur? :helpme: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 30, 2012 Rapporter Share Skrevet August 30, 2012 Du bør helst måle rød og gul ledning mot jord. Og svart bør du måle om den er jord. (måle motstanden mot eit jordingspunkt) Har du ein dårlig kontakt, vil du måle rett spenning når det ikkje går strøm i kretsen. So fort det går strøm i kretsen får du spenningsfall over den dårlige kontakten. Legg opp gul ifra batteri (med sikring) og ny jordledning Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleberg Skrevet August 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2012 Det som er så rart er at det satt i en gammel spiller som fungerte når den satt i, men den klarte ikke ta inn radio, og hadde bare kassettspiller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaspo Skrevet August 31, 2012 Rapporter Share Skrevet August 31, 2012 prøvdå koble rød og gul sammen og svart til jording? da vil du kunne slå på spilleren selv når du ikke har nøkkel i Siter Skoda octavia 08' 4x4 1,9tdi L&K <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 31, 2012 Rapporter Share Skrevet August 31, 2012 Du har koblet feil, det er det liten tvil om. Først så må du forsikre deg om at svart er jord, så skal gul ledning ha konstant strøm, og rød ledning ha strøm med tenningen på, værre er det ikke ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleberg Skrevet August 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2012 Takk for svar! Jeg får prøve litt mer senere i dag, når bilen fruen kommer tilbake med bilen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleberg Skrevet August 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2012 Det ordnet seg når jeg koblet rød og gul på samme :) Den gule fikk ikke strøm i det hele tatt, så var det som var problemet.. Takk for hjelpen! :thanks: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 31, 2012 Rapporter Share Skrevet August 31, 2012 Det ordnet seg når jeg koblet rød og gul på samme :) Den gule fikk ikke strøm i det hele tatt, så var det som var problemet.. Takk for hjelpen! :thanks: Fint at det virker da, men det er litt feil å koble sånn, for nå risikerer du at spilleren trekker strøm hele tiden ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 1, 2012 Rapporter Share Skrevet September 1, 2012 Legg opp ny ledning ifra batteriet som skal til den gule ledningen på spilleren. Hugs sikring ved batteriet. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaspo Skrevet September 6, 2012 Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Fint at det virker da, men det er litt feil å koble sånn, for nå risikerer du at spilleren trekker strøm hele tiden ;) Ikke hvis du skrur av spilleren. Røde er "remote" for å slå spilleren på, hvis du kobler den på den gule, altså konstant med strøm så må du bare slå av spilleren selv. + med dette er at du trenger ikke nøkkelen i tenningen for å høre på musikk. Siter Skoda octavia 08' 4x4 1,9tdi L&K <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 6, 2012 Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Ikke hvis du skrur av spilleren. Røde er "remote" for å slå spilleren på, hvis du kobler den på den gule, altså konstant med strøm så må du bare slå av spilleren selv. + med dette er at du trenger ikke nøkkelen i tenningen for å høre på musikk. Ja, men nå er det sånn at ikke alle spillere kan skrus helt av. Ja, lyset slokner i spilleren osv, men det er godt mulig laseren står å trekker strøm hele tiden, er flere spillere som er sånn ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg