Lil Alex Skrevet August 31, 2012 Rapporter Share Skrevet August 31, 2012 Hei Trenger litt hjelp av dere her inne, jeg har en Skoda Octavia 1,9TDI som jeg vil ha en grom lyd fra + at jeg vil ha lyd fra turbo når jeg girer ( trur det kalles pop off eller noe ) Hva trenger jeg?? Hvor finner jeg dette på nette?? Hjertelig takk for svar Mvh: Alex :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet August 31, 2012 Rapporter Share Skrevet August 31, 2012 Fjern det originale luft filteret og sett på "sports" filter. Da vil du høre resirk ventilen jobbe.. Og kanskje større eksos? Men du vil aldri få noe japse turbo lyd fra en diesel bil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lil Alex Skrevet August 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2012 Men holder det med å kjøpe potte fra torshov eller er det mere enn som så?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet August 31, 2012 Rapporter Share Skrevet August 31, 2012 Åpent filter, så blir det fin lyd når du slipper gassen ;) Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet August 31, 2012 Rapporter Share Skrevet August 31, 2012 Fjern det originale luft filteret og sett på "sports" filter. Da vil du høre resirk ventilen jobbe.. Og kanskje større eksos? Men du vil aldri få noe japse turbo lyd fra en diesel bil.. Resirk ventil på diesel. *Ler* Som nevnt tidligere, med åpent filter hører du turboen bedre, men er slett ikke alle motorene som er veldig glade i de, hørt om flere som har fått problemer med LMM og nødmodus etter montering. Hjelper ikke å bytte potte på disse bilene, selv med halve eksosanlegget på bakken hører du nesten ikke forskjell på lyden. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stambo Skrevet August 31, 2012 Rapporter Share Skrevet August 31, 2012 (endret) Sett på åpent filter som sagt, så får du mer turbolyd og surge :) (som nevnt, ikke resirk på TDI) Jeg har kjørt TDI med filter i 5år uten noe problem. Men prøv å styr unna oljeinnsatte filter :) ang eksosen så bytt bakre potte med et 2,5" rør, så får du turbo dump i eksosen også når du går av gassen. Blir ikke spesielt mye grøvre lyd, det er vanskelig å få fram på diesel, men 2,5" rak eksos turboback hjelper mye. Bare regn med litt "traktor" lyd siden det er 4er :) Spørs og på hvilken 1,9 du har, da det er forskjell i ladetrykk på de, og mer ladetrykk gir jo mer lyd ;) Endret August 31, 2012 av Stambo Siter - Skoda Octavia RS TDI 2007 - Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow> x VW Polo TDI Sport Edition 2001 Low Cars Make Them Boobies Bounce <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet August 31, 2012 Rapporter Share Skrevet August 31, 2012 Så finnes det dem som IKKE kan kjøre med åpent filter :) Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet September 1, 2012 Rapporter Share Skrevet September 1, 2012 Ang dump på diesel så har jeg bare følgende å si " selg den bilen du har og kjøp en octavia bensin turbo" Men du kan få både dump lyd og innsugslyd, åpent filer som nevnt er en mulig, men min mening er at det ikke passer seg på diesel traktorer :) Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet September 1, 2012 Rapporter Share Skrevet September 1, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=-UDqKIcKpII Noe sånn du drømmer om? (trådstarter) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stambo Skrevet September 1, 2012 Rapporter Share Skrevet September 1, 2012 Så finnes det dem som IKKE kan kjøre med åpent filter :) Det er et 2.0TDI problem Mikael, har aldri hørt om eller opplevd noen tilsvarende problemer på 1.9TDI :) 1.9TDI og 2.0TDI får også helt forskjellig lydbilde med åpent filter så kan ikke sammenlignes mot hverandre heller :) Siter - Skoda Octavia RS TDI 2007 - Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow> x VW Polo TDI Sport Edition 2001 Low Cars Make Them Boobies Bounce <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet September 4, 2012 Rapporter Share Skrevet September 4, 2012 Jeg kunne ikke unngå å legge merke til en nabo av meg som kjører diesel skropel... Uansett han har montert dump på denne og jeg må si det høres meget sløvt ut.. han trykker flat på 2 og sjalter inn tredje, turtallet øker like sakte som jeg spiser grøt og kapooosj det var det nytt gir.. Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjåføren Skrevet September 5, 2012 Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 ....og svartrøyken forpester nabolaget i timesvis etterpå??? Siter 2015 Skoda Octavia 1,8 TSI DSG 4x4 1971 VW Boble 1302 (godbilen en fin sommerkveld) 2000 Honda HR-V 1,6 (godbilen til kona) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet September 5, 2012 Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 Det passar betre med litt grovare lyd og turboplystring. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg