Gå til innhold

Min Golf 1,3l CL

Ranger emnet

Renax

Anbefalte innlegg

nå har jeg endelig etter nesten et år uten, kjøpt meg golf igjen, bilen er en fantastisk blå 5-dørs med 1,3l 54hk maskin med registerhavari, skal legge ut bildene av den flotte reima ifra 1989!

I første omgang skal jeg prøve å fikse den motoren som er mens jeg fremdeles er i en innsamlingsfase etter G60 deler.

har en liten skade på venstre framskjerm, og litt i framfanger, og ei skrape i lakken på sia, ellers ser bilen hel og rustfri ut.

Interiøret er av kjipeste CL utave, men det er i det minste helt og uten skader, ser ut som noen har satt seg veldig forsiktig inn og ut av bilen i 23år, da det såvidt er synlig slitasje på førersetet...

Eneste bildet jeg har per idag:

[ATTACH]33408[/ATTACH]

post-57694-13804854462849_thumb.jpg

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet utav at toppen fra en kompis sin delepolo passer rett over, så det blir toppbytte til uka:)

Slik så regreima ut, halve reima er helt uten tenner, andre havdel er vel halvfull, så det viser at det lønner seg å bytte regreim oftere enn med 23års/195k km intervall!:P

[ATTACH]33419[/ATTACH]

post-57694-13804854463163_thumb.jpg

Endret av Renax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjørt bilen enda, bare blitt slept hjem 9 mil:)

har kjørt 150kg lettere polo med lik motor, var ikke så verst det egentlig...

Blir uansett omvending å gå fra 2.3 audifemmer til denne:)

Polotoppen var helt anderledes enn min, bomma med ett år...

Men var innom den lokale huggeren og eneste toppen de hadde liggende var til 1,3, så ble kjøpt for en tusing.

Toppakninga var ikke lagervare noensteder, men Meca kunne skaffe til imorra, møller klarte ikke før torsdag...

Gleder meg som en unge til å få kjøre denne flotte golfen:P

Endret av Renax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk satt på toppen idag å starta opp, klarte hele 80! km/t, mistenker at kammen står ein tann veil en eller annen vei, får se på det imorra.

Om noen klarer å hoste opp noe som forteller meg hvilke merker jeg skal gå utifra så hadde det vert til stor hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var slik jeg også trodde det var, men denne 1,3l er helt anderledes...

Men fant utav det, var merke på reimhjulet til kileremma på veiva, ikke på svinghjulet.

men motoren driver ennå å fjusker litt, har bytta plugger, tennkabler og fordelerlokk, men virker som den ikke fyrer på syl nr 3, pluss at den bakfyrer litt avogtil, så får nok ta ei tenningsinstilling med lampen ikveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider