Wolf82 Skrevet September 4, 2012 Rapporter Share Skrevet September 4, 2012 Har en golf 1994mod. Sku starte den her om dagen og den ville ikke starte. Tok av en plugg for å se om det va gnist,men va lite med det..Har byttet fordeler/rotor og pluggledninger for ikke lenge siden så det er ikke det.... KAN det være coilen eller noe annet?? Noe måter å teste coilen på eller??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet September 5, 2012 Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 Vet ikke hvordan det ser ut på disse bilene, men kan du ikke legge pluggkabelen fra coilen til jord, og se om det er gnis fra coilen til fordeler? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 5, 2012 Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 Sett en plugg i ledningen ut i fra coilen, er det ikkeno gnist da heller så er det feil på coilen. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 5, 2012 Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 Det er ofte feil på coil i disse bilene. Det blir sprekker og gnisten går rett til jord. Mulig du kan se, høre, eller kjenne (om du tør) gnist i coilen. Det kan være hall-sensor i i fordeler eller ECU som feiler også, men coil er mest sannsynlig og billigst å prøve først. For å utelukke ECU eller ECU-rele kan du sjekke at bensinpumpa starter og går ca 2 sekunder når du skrur på tenninga. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolf82 Skrevet September 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 Vil tru at bensin pumpa er i orden da jeg kjente noe bensin lokt av all filinga.. Jeg tok i dag å målte om det gikk strøm i fra den ledninga som går i fra torpedo veggen til coilen og der gikk det heldigvis strøm.. Såe med andre ord det MÅ vel nesten være coilen som er problemet.. Bestilte ny coil i dag for 850kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolf82 Skrevet September 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 NY coil ble hentet og montert fredag 7/9 og bilen startet med en gang HURRA tenkte jeg... NU i dag 10/9 så stoppet bilen og ville IKKE starte igjen grrr. Mye kan tyde på at det atter en gang ikke kommer gnist til pluggene.. Er fortvilt nå.. Så vist noen har forslag på ka det kan være som gjør at bilen "spiser" coiler så spytt ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 9, 2012 Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Kan være tenningbryter, også en ganske kjent feil på golf, denne styrer strømmen som kommer til coilen og får ikke coilen strøm så blir det heller ingen gnist. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolf82 Skrevet September 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Ligger den på/ved tennings låsen??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolf82 Skrevet September 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Men vist tenningsbryteren er gåen vil det da bli lys ?? Alt av lys virker jo.Det går jo ikke strøm til pluggene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 10, 2012 Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 Sjekk lyset i instrumentpanelet (oljelampa m.m.), om de fortsetter å lyse også når du skrur tenningslåsen videre så startmotoren går rundt. Om dette er OK, kan det være ECU eller ECU rele, eller Hall-sender i fordeler som feiler. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolf82 Skrevet September 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 Har vært å feilsøk litt.. Det går strøm til pluggene og bensin pumpa. Men er ikke liv i pompa kan det virke som, Hører ikke noe summe lyd i fra den.. Prøvde å sku ut pumpa i dag,tenkte jeg sku prøve å koble den rett på 12V, men fikk bare en liten del av pompa opp. Virka som at selve pompa satt fast nede i tanken.. Noen tips om hvordan jeg får den opp? Må jeg av me hele bensin tanken eller??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet September 10, 2012 Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 Den delen som sitter fast i tanken må vries MOT klokka littegrann for at den skal løsne. Både coil og bensinpumpe er svakheter på Golf.. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolf82 Skrevet September 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 ååå TUSEN TAKK for svar :) Jeg skjønte ikke helt hvordan den var festet.. Men skal prøve å vri den mot klokka i morra. takk takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 10, 2012 Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 Være oppmerksom på at når du skrur på tenninga så går bensinpumpa i bare ca 1,5 sekunder før den stopper igjen inntil motoren er startet. Da går den hele tiden. For å sjekke om pumpa virker så er det eklest å koble fra banjokoblingen fra tank inn på innsprut-enhet. Pensinpumpe-rele kan evt. "tjuvkobles" for at den skal gå konstant under prøving. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolf82 Skrevet September 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 Okei men vist jeg tar å kobler den rett på et 12v batteri vil den ikke da gå hele tiden??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.