Lacliten Skrevet September 5, 2012 Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 Hei :) jeg har et problem med Mazdaen, var å kjørte for noen dager siden, nett byttet clutch og den funket fint. så plutselig skulle jeg kjøre, så smalt det og ingen reaksjon i clutch, og nå er den låst i andre gir ? ;s vet ikke om det er clutch vaier, eller girkasse som er gåen :/ når jeg tar ut clutche kommer det kun sånn svirrelyd/skrapelyd :/ men han som fikset clutchen sa at svinghjulet var gåen, men han hadde fikset det så bra opp igjen at det skulle vertfall holde 2 år til. kan vere alt fra en liten bolt som er løsnet, til at hele girkassen er ødelagt, håper noen her kan hjelpe meg :) Mvh Lasse :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 5, 2012 Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 Ble det etterfylt olje på kassa da for drivakslingene ble sikkert tatt ut og da rant det ut girolje? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lacliten Skrevet September 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 Ble det etterfylt olje på kassa da for drivakslingene ble sikkert tatt ut og da rant det ut girolje? Ja, Blei bytta gir olje :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 5, 2012 Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 Får du flytta på girarmene på selve girkassa da? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lacliten Skrevet September 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 å bilen går ikke i 1 og 3 gir.. har merket at synkroniseringa var dårlig før dette skjedde. men når jeg prøvde å ta den i revers når clutchen var ute så "pussa den tenner". så tror ikke det er noe galt med clutchen, lurer på om det kan vere utløserlageret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dfa022 Skrevet September 19, 2012 Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 funnet ut hva problemet var? opplevde akkurat det samme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg