Gå til innhold

Bakfanger-gitter?

Ranger emnet

PoloDude

Anbefalte innlegg

Gou skrev i tråden om toll og porto fra Tyskland at det var lett å få av bakfangeren.......

Spm: er det vanskelig å skjære avlange hull til å ha gitter i(istede for å kjøpe RS fanger) sånn med tanke på hvor hard "plæstikken"

er,hva er det best å skjære med,vansklig å få pent....osv?

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloDude

Gou skrev i tråden om toll og porto fra Tyskland at det var lett å få av bakfangeren.......

Spm: er det vanskelig å skjære avlange hull til å ha gitter i(istede for å kjøpe RS fanger) sånn med tanke på hvor hard "plæstikken"

en liten vinkelkutter gjør at det ikke blir vanskelig... (mye enklere og skjære beint og fint med en liten kutter enn en stor..)

merk av på fangeren hvor du skal ha hull.. skjær deretter...

men spørsmålet e om det blir noe fint på en org. fanger.. har lite tro på det..

men du kan jo prøve ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville i så fall merket av hvor hullene skal være - saget dem ut med stikk sag - men 3 cm innefor der hulla skal være. SÅ ville jeg varmet opp plasten og bøyd den inn slik at du får en kant innover også lilksom.

Men vet ikke hvor pent det blir.

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel liksom det samme som jeg gjorde med bakfangeren min det da,bare at jeg skal ha skilt der...

477643_18_full.jpg

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar...er sugen på å ta stikksaga og lage noe sånn som PoloRS3 hulla......

Tenkte også på det m å bøye plasten,men skjæring+sliping+lakkering skulle da vel bli fint=gitteret HELT inntil fangeren på innsida.....

-2011 Skoda Superb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloDude

Det var forresten noen her som sjekka prisen på stor bakfanger hos Møller engang for ikke lenge siden...hvor mye lå den på?

2600,- i believe !? va kje noe billigt iallefall :)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også på det m å bøye plasten,men skjæring+sliping+lakkering skulle da vel bli fint=gitteret HELT inntil fangeren på innsida.....

Tror ikke det blir så pent å prøve å bøye inn kantene rundt hullet,blir jo for lite med fanger da. Må isåfall snitte opp i hjørnene for så og bøye og til slutt bygge opp hjørnet med 2komp. plæstikk. Tror det blir fett hvis du bare skjærer og sliper kanten jeg, slik som du sier ...

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polo4RS3,nettopp det jeg mente........

Men Gou,jeg er enig at løsningen på den grønne ikke var særlig pen,men cluet er jo å ha 3 "hull" adskilt sånn som RS3=hadde han på den grønne hatt det(og en annen farve på gitteret) hadde den vært helt ok......

Har noen bilder av dette men orker ikke å prøve å legge de ut engang....(tegna litt i paint+en annen fra Autospar)

-2011 Skoda Superb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider