Gå til innhold

Fjernstyrt døråpner.

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å skifte dører på Golfen min, til de med hel rute (88-modell dører), disse må jo lakkeres, og da tenker jeg på å få sveisa igjen hullene der dørhåndtakene er og montere et kit med fjernkontroll som åpner dørene for meg..

tuning.no har et --> http://www.tuning.no/Diverse_bilder/45%20Popp%20up%20kit.jpg

vet dere om flere som har et sånt?

jeg er litt skeptisk til det, om det fungerer ordentlig, eller om det kollapser en eller annen gang. om jeg plutselig ikke kommer inn i bilen lengere ;) tåler dette kulde? hva om dørene fryser fast på vinteren, osv..

det er en dårlig ide å montere, men det er kult med helt straite dører liksom :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Jeg tenker å skifte dører på Golfen min, til de med hel rute (88-modell dører), disse må jo lakkeres, og da tenker jeg på å få sveisa igjen hullene der dørhåndtakene er og montere et kit med fjernkontroll som åpner dørene for meg..

tuning.no har et --> http://www.tuning.no/Diverse_bilder/45%20Popp%20up%20kit.jpg

vet dere om flere som har et sånt?

det er en dårlig ide å montere, men det er kult med helt straite dører liksom :)

Du får det ikke godkjent iaf. Det er påbudt med utvendige dørhåndtak. Men du kan jo sette på de gamle dørene på hver EU-kontroll.

Originally posted by Jonte

jeg er litt skeptisk til det, om det fungerer ordentlig, eller om det kollapser en eller annen gang. om jeg plutselig ikke kommer inn i bilen lengere ;) tåler dette kulde? hva om dørene fryser fast på vinteren, osv..

Hvis det skulle svikte kan du jo krabbe inn bakluka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det krav om det?

noen spesiell grunn? eller er det bare et dumt påfunn?

jaja. jeg vil ha. kan sette på gamle dører ja.. i de nye dørene skal jeg ha el vinduer også :)

skal sveise igjen skilthullet og fjerne låsen på bakluka også :)

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har helt sikkert noe med sikkerhet å gjøre... Litt kjipt å være redningspersonell den dagen du kræsjer og de skal ha den maltrakterte kroppen din ut av bilen.

"Øøyh, åssn åpner vi døra her da?"

Men men, form foran funksjon :D

Jeg har sett flere løsninger på dette problemet i diverse bilblader, men det eneste jeg kommer akkurat nå er en skjult åpningsmekanisme bak sidelisten på døren. Det spørs om dette er nok for våre herlige ansatte på biltilsynet, men du kan jo alltids ta en telefon for å finne ut åssn det ligger an.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Javell... Fjerne dørrhåntak, det er vel en enkel opperasjon. Men er det pent? Syns egentlig ikke det jeg da. Ikke serlig praktisk heller. Kos når det er kaldt, og dørpakninga fryser ;) Men hva med å sveise inn dørhåntak fra audi? Di er vel litt mere diskre en orginal golfhåndtak :D Men det med å få opp døra fra utsiden av f.eks helsepersonell e.l. i en ulykke, går det vel an å knuse vinduet og åpne fra innsiden. Eller? Men regler er vel til for å følges... Eller.. brytes? :rolleyes:

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobla som står utenfor her har verken dørhåndtak eller nøkkellås. Åpnes med fjernkontrollen til alarmen.

Det skulle gå å godkjenne dette, er flere hot-rod's som har glatte dører.

Rednings mannskap kan bare knuse ruta uansett.

Men det var krav på en mekanisk åpning fra innsiden. Ikke kult å havne i vannet uten strøm å åpne dørene med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Originally posted by boXer

Bobla som står utenfor her har verken dørhåndtak eller nøkkellås. Åpnes med fjernkontrollen til alarmen.

Det skulle gå å godkjenne dette, er flere hot-rod's som har glatte dører.

Rednings mannskap kan bare knuse ruta uansett.

Men det var krav på en mekanisk åpning fra innsiden. Ikke kult å havne i vannet uten strøm å åpne dørene med.

Okei. Så det er egentlig ikke noe problem å få det godkjent da? Går en Golf 1 i byen, med sånn funksjon..

Det jeg er mest skeptisk til er faktisk det at dørene blir å fryse igjen liksom. Er jo ganske kaldt her oppe i Nord.. Men, kanskje det går bra alikavell?

Hva mener dere? Skal jeg gå for å sveise helt igjen eller audi håndtak?

Skal ha manuell åpner fra innsiden uansett da..

boXer, hvilket døråpner kit er brukt på bobla da? Vet du det?

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider