toyotahiakk Skrevet September 5, 2012 Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 Har en 07 med "4x4". Den smeller så jævlig i drivverket hvis jeg er litt hard av kløtsjen. Kløtsjen er nettopp byttet, var noen som mente fjærene i lamellen var en svakhet. Men den ble ikke så mye bedre. Oppheng til gir og akslinger virker grei. Noen som vet hva som er svakheten på disse bilene? Girkasse, fordelingskasse, aksler? Har en 08 modell som firmabil og den er en "drøm" å kjøre i forhold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vesto Skrevet September 5, 2012 Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 Er firmabilen 4x4 eller? Siter Toyota Hiace 4x4 2004 mod Arbeidsbilen Saab 9-5 2,0T 2006 mod Konebilen Husaberg FE 650 2004 mod Leketøyet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyotahiakk Skrevet September 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 Ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet September 5, 2012 Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 Sjekk kryssa dine :-) føringen på mellomaksel er også noe du bør sjekke.. Toyota ser på det gratis :-) Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyotahiakk Skrevet September 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Sjekk kryssa dine :-) føringen på mellomaksel er også noe du bør sjekke.. Toyota ser på det gratis :-) Virker som kassen eller en aksling... Og toyota ser ikke på det gratis, de ser på det for 900ogettellerannet kroner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet September 6, 2012 Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 De så på min gratis hvertfall.. Gjort det flere ganger.. Toyota Drammen da.. Kassa er det garantert ikke :p Kjør på verksted så finner du ut av det. Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyotahiakk Skrevet September 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 De så på min gratis hvertfall.. Gjort det flere ganger.. Toyota Drammen da..Kassa er det garantert ikke :p Kjør på verksted så finner du ut av det. Er ikke så heldig her i Bergen. Har bestilt 4hjulskontroll, så da skal de se om de finner ut av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona75 Skrevet September 6, 2012 Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Opplagringen til mellom aksel er en svakhet på Hiace og kan gi bankelyder ved igangsetting og ved gasspådrag. Siter Toyota Avensis 2013 Toyota Hiace 2008 Opel Rekord 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet September 6, 2012 Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Er ikke så heldig her i Bergen. Har bestilt 4hjulskontroll, så da skal de se om de finner ut av det. Får håpe det :-) hvor mye koster 4hjulskontroll? Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyotahiakk Skrevet September 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Opplagringen til mellom aksel er en svakhet p� Hiace og kan gi bankelyder ved igangsetting og ved gassp�drag. Ja, har f�tt tips om det. Men den virker fin. Hele bilen virker ellers Meget d�rlig vedlikeholdt (r�vpult), s� vi f�r se hva Toyota mener. Ca 3000 for hjulstilling tar de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Toyota Skrevet Desember 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2012 Fant du ut av det ? Eg har samme problem. Lurer fælt. Litt kjapp med klutchen. Så smeller det. Virker som clutchen kobler brutalt. Spesielt 1 & 2 gir. Siter Toyota Hi-ace 2004 Mod. Kombi. 4x4 D4d Turbo Diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Desember 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2012 Om foringene i bærebruene bak er dårlige så får det en risting. f.eks ved igangstart og en er litt for rask på clutchen. Og hvis en spinner litt med lite gass.. (snø/grus) Blitt fortalt dette av flere verksteder nå. (Har fått dette litt sjøl.) Derfor jeg byttet foring på mellomaksel. Den var dårlig, men det blei ikke helt bra. Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Toyota Skrevet Desember 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2012 Får bestille en time på verkstedet. Så får de skiftet foringen. Utrolig irriterende når eg står i kø. Og må løse bilen ofte. Siter Toyota Hi-ace 2004 Mod. Kombi. 4x4 D4d Turbo Diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Desember 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2012 Skift hele bærearma i samma slengen koster ikke så mye mer. Og da er det nytt :) Hvis det er tilfellet da! :) Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyotahiakk Skrevet Desember 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2012 Nei, den har ikke blitt helt bra. Har byttet kl�tsj, en foring p� framakselen og gummikussen p� mellomakselen. Merket n�r jeg hadde av girkassen at det var j�vlig med slark i svinghjulet. Er det ikke enkelmasse svinghjul p� disse maskinene? Det s� s�nn ut hvertfall. Hadde bare kassen trekt litt bak s� jeg fikk ut kl�tsjen. (Veier noe j�vlig disse kassene p� 4wd) Hadde den inne p� j�ger og de fant ikke annet en de 2 foringene som jeg byttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg