Kentommy Skrevet Desember 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2012 Er nok svinghjulet i ditt tilfelle da.. Har aldri hørt om Hiace med dårlig svinghjul.. Og jeg kjenner maaaange som har/har hatt hiace :) Så dette er ingen svakhet. Høres ut som den har hatt et hardt liv før den kom til deg :p Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyotahiakk Skrevet Desember 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2012 Skjønner ikke hvordan det kan bli slark der. Det er vel montert stumt på veiven? Må ha kjørt i stykker ett rådelager eller noe sånt da..? Og ja, tror nok den har hatt en hard oppvekst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasjima Skrevet Desember 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2012 Fant du ut av det ? Eg har samme problem. Lurer fælt. Litt kjapp med klutchen. Så smeller det. Virker som clutchen kobler brutalt. Spesielt 1 & 2 gir. Har det og sånn ja Siter 2002 - Toyota Hiace 2,5 l Turbo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vesto Skrevet Desember 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2012 Har det og sånn ja +1 Siter Toyota Hiace 4x4 2004 mod Arbeidsbilen Saab 9-5 2,0T 2006 mod Konebilen Husaberg FE 650 2004 mod Leketøyet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyotahiakk Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Det er "godt" og høre at jeg ikke er den eneste :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimhiace Skrevet Mars 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2013 Er opphenget til diffen er jeg ganske sikker på. bytt foringene fra den stange som går ut fra diffen og bort til karosseriet, det slår når du slepper ut clutchen fordi da får diffen belastning slik at diffen vrir seg litt og slår oppi karosseriet. Regner med at det dunker godt når du bråslepper clutchen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyotahiakk Skrevet Mars 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2013 Er opphenget til diffen er jeg ganske sikker på. bytt foringene fra den stange som går ut fra diffen og bort til karosseriet, det slår når du slepper ut clutchen fordi da får diffen belastning slik at diffen vrir seg litt og slår oppi karosseriet. Regner med at det dunker godt når du bråslepper clutchen? Er det noen som selger løse foringer til disse stagene? Toyota skal jo ha 4000kr for komplett arm!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein_k Skrevet Mars 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2013 Er det noen som selger løse foringer til disse stagene? Toyota skal jo ha 4000kr for komplett arm!! Ebay har alt vi trenger:) Komplett arm finner vi her Kun foring finner vi her Jeg kjøpte kun foringen, men den er litt vrien og få ut! Men det går med trykkluft meisel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyotahiakk Skrevet Mars 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2013 Ebay har alt vi trenger:) Komplett arm finner vi her Kun foring finner vi her Jeg kjøpte kun foringen, men den er litt vrien og få ut! Men det går med trykkluft meisel. Der ja.. Var din foring helt ferdig eller? Min virker grei, og Toyota sa ingenting på den når de hadde den på feilsøking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein_k Skrevet Mars 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2013 Ja den var helt revet opp, det banket og slo i kø kjøring, Så det var digg å få skiftet den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimhiace Skrevet Mars 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2013 (endret) Den ja ;) er nesten 100% sikker på at det er den foringen som er gåen på din ( Toyotahiakk ) prøv å bytt den så er jeg rimelig sikker på at den slutter å dunke og slå ;) er en svakhet at de ryker Endret Mars 31, 2013 av Kimhiace skrivefeil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyotahiakk Skrevet Mars 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2013 Den ja ;) er nesten 100% sikker på at det er den foringen som er gåen på din ( Toyotahiakk ) prøv å bytt den så er jeg rimelig sikker på at den slutter å dunke og slå ;) er en svakhet at de ryker Ja, blir vel å bestille en sånn.. Har jo byttet så mye annet drit på bilen at det skader ikke å prøve å bytte den og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Mars 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2013 Måtte bytte den på den røde hiacen jeg hadde.. Fikk mangel på eu-kontroll.. Ristinga forsvant gitt! :D Veldig enkel å skifte selv. Ligger en tilsalgs på finn.no Hiace Deler! Dører, automatkasse, d4d, lamper - FINN Torget Jeg kjøpte min på Toyota Drammen for 17-1800,- med rabatter :) Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimhiace Skrevet Mars 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2013 Prøv det ;) kan også være det fremste krysset i mellomakselen som er gåen og :P at den har for mye å vandre på, siden den blir gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyotahiakk Skrevet Mars 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2013 Litt slark her og der må man vel regne med på en bil som er gått 170.000km med dårlig stell.. Er jo "4wd" så er jo ett par hundre ekstra knuter, kryss og akslinger også :) Fant ut av det med svinghjulet tror jeg. Dieselpumpen er drevet med gir av veivaksling, så reim fra d.pumpe til ene kammen, og gir der i fra til neste kam. Så regner med det er litt slark i tannhjulene der.. Jævlig opplegg når man er vant til volvo rødblokk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg