Gå til innhold

Kjøp av Golf GTI, feil som jeg har fått vite om.

Ranger emnet


Simplify

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, jeg skal snart å se på en 99 Golf GTI 1.8t, den har full servicehistorikk, og har hatt en eier siden den var ny, den har blitt satt inn på Møller hver gang det har vært noe, og den er akkurat EU-godkjent. Jeg syntes dette høres svært bra ut, jeg spurte og gravde om alt mulig. Det han sa som han har lagt merke til som kan være negativt er at den kunne visst være litt ustabil på tomgangen av og til når den var varm, og at førstegiret kunne være litt uvant (vanskelig å få i gir tydeligvis) hvis man ikke har kjørt bilen før.

 

Jeg lurer egentlig på begge deler, hva dere tror det kan være etc. Jeg spurte en venn av meg som er mekaniker om hva slags ting jeg burde se på når det kommer til biler som dette, han nevnte at servoen kunne være dårlig, forstilling, turbo, om den bruker vann(skulle sjekke oppi kjølevæsketanken om det var olje på kantene). Og han nevnte at det kunne være mye sot som kom ut bak om turboen ikke har vært nedkjølt etter at den har blitt kjørt med. Men til slutt så sa han : " Husk å se om den går ordentlig på tomgang, kan bli fort dyrt hvis det er tull med tomgangen:) "

 

Det siste uroer meg mye, hva er det som kan være dyrt med det? Første jeg tenker på er luftmengdemåler, men han nevnte turbo, gasspjeld, manifold som har sprukket eller at det kunne bare være vacumslanger.

 

Skal dra og se på den om et par dager, så jeg får se da, men er det noen som har noen tips å komme med, evt kommentarer til det min kompis sa til meg? Er det riktig det han sier?

 

Tusen hjertelig takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med gir tror jeg er en "feil" ved flere golf.

har nylig byttet gir kasse på min og er fortsatt litt vanskelig og få inn i første(om man ikke er vandt til det.)

 

Ang tomgang har jeg hatt min(1.6L) bil i 4 år nå og har alltid vært litt brumming på tomgang. dette skylles ett hull i en slange ett eller annet sted, men har ikke vært noe problem for meg i hvertfall. men er greit og sjekke opp i da det kan føre til feil ved større motor/turbo.

 

anbefaler også og ta en naf test. jeg sparte 20k da jeg kjøpte min bil etter naf test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Er ikke så bekymra for det med girkassa, har en golf 3 akkurat nå og det er samme greia på den og, så det er nok noe som går igjen på disse bilene.

 

Har med meg en bilmekanikervenn for å se på den, så får vi se hva som skjer. Naf test tror ikke jeg at jeg gidder, selv om jeg vet at det er en veldig god ide. Tror nok vennen min finner ut av det, men tusen hjertelig takk for svar:) Håper det er så enkelt som en slange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår