Gå til innhold

Varsellampe i dashbord begynte å lyse..

Ranger emnet

Volvo XC 90

Anbefalte innlegg

Det sier vel seg selv at når klosser og skiver blir slitt at stempelet i calipern blir presset lenger ut og da synker vel bremsevæske nivået??

Og en merker vel om det lekker bremsevæske? En får jo endel dårligere bremser?! :p

Rett gjerne på meg den som mener det er feil..

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du en lekkasje et sted, sjekk over bremsene dine :)

Trenger det nødvendigvis være en lekkasje?

Jeg har jo ikke fylt opp med bremsevæske siden jeg kjøpte bilen.. Da det ikke har vært behov for dette, bremsene fungerer jo fortsatt like mye som de alltid har gjort

(x) 95'Volvo 850 V5 (Godbilen)

(x) 99'Toyota HiAce TurboDiesel(stærkebjørn) 4x4 Lang!

(x) 97'Toyota HiAce TurboDiesel

(x) 95'Toyota HiAce Diesel

(x) 93'Volkswagen Golf Gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at du bør se over bremsene dine uansett om lampa skyldes lite bremsevæske, slitte klosser/skiver/band/tromler, eller lekkasje. Sjekk ihvertfall bremseslangene, der ser du enkelt om det er lekkasje.

Jeg har kjørt bil i over 10 år, og har aldri slitt ut bremsene mine så mye at denne lampa har begynt å lyse. Den begynte å lyse på en bil jeg hadde en gang, da var det en lekk bremseslange. Bremsene fungerte fint da også(men hvor lenge?) Denne lampa skal ikke begynne å lyse bare klossene er litt slitt, da skal klossene være på metallet og skivene være tynne som barberblader etter min mening.

Man skal ikke gamble med bremsene sine...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider