Gå til innhold

Div problemer MB 92mod W124 230E

Hawkonator

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte i fjor vinter en 92 mod MB 230TE her i tr.heim. Er veldig fornøyd med bilen, men den har noen problemer jeg ikke klarer å "wrap my head around" :|

For det første:

Når jeg ligger å cruiser på rundt 2500-3000 rpm begynner motoren å lugge nå jævlig, kommer jeg over eller under så går den som normalt.Tok ikke lang tid før jeg ble drittlei av dette, så jeg begynte å "feilsøke/fikle" oppi motorrommet. Det endte med at jeg koplet ut vacumslangen som er tilkoblet tennings-modulen- og tettet denne med en spiker. Problemet ble borte, uten at jeg vet hvorfor.. I dag fikk jeg tak i en annen tenningsmodul med samme delenr osv, koblet den til /m vacumslangen, igjen samme problemet.

Er det noen andre som har vært borti dette? Kanskje verdt å nevne at bilen på tomgang oppfører seg mer eller mindre normalt, bortsett fra når jeg gir gass å slipper gassen, da faller turtallet såppas at den nesten stopper, før den legger seg på "normalt" turtall igjen (har aldri stoppet). Om jeg står fast om vinteren så kveler den seg heletiden, om jeg prøver å "vugge" meg ut av uføret. Bilen bruker også aaalt for mye bensin (1-1,5 ltr mila) ved normal kjøring.

For det andre:

Vifta til ac går styrer seg selv, uansett om den er avslått eller ikke kan den finne på å gå uansett temperatur. Denne har jeg nå koblet fra. Kan det være en relè som er gåent? Hvor er dette relèet i tilfelle?

For det tredje:

Varmen i bakruta funker ikke. Sikringen til denne (den blå i sikringeboksen i motorrommet) går når jeg trykker på knappen for varme i bakruta inni kupèen, går ut ifra at det er et relè som er gåent, men jeg finner det ikke. Noen som har peiling på hvor det befinner seg? Kan problemet evt være noe annet enn relèet?

Dette er da de problemene jeg har med bilen, foreløpig. Uansett er det en knallgod bil å kjøre, automaten girer som en drøm tross sine 375000. Er også MINIMALT med rust :D

Hadde satt MEGET stor pris på de svar/ledetråder jeg måtte få angående disse problemene :D Er forresten det første innlegget jeg har her på forumet, så om jeg har postet det feil eller noe slik så gi meg beskjed :) a

Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider