Escape Skrevet September 8, 2012 Rapporter Share Skrevet September 8, 2012 Skal skifte klosser og skiver bak. Fikk ikke presset tilbake støpselet, og oppdaget etterhvert at det sitter på en gjenget stang inne i caliper. Man må altså skru stempelet inn for å få plass til de nye klossene. Det er 4 hull i ytterkat stempel. Her er det antakeligvis meningen å bruke et spesialverktøy. Jeg forstod altså etterhvert at stempelet kan skrues. Jeg skrudde likegodt hele stempelet ut før hemmeligheten ble avdekket. Nå er spørsmålet hvordan jeg justerer det hele. Sliter litt med å få inn stempelet igjen, men regner med at det ordner seg når lyset blir bedre i morgen og jeg klarer å sentrere stempelet inn mot det gjengede jernet. Når stempelet er på plas må jeg selvsagt skru det så langt inn at klossene får plass. Men så ! Hva gjør jeg for å få justert det riktig ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet September 8, 2012 Rapporter Share Skrevet September 8, 2012 viss eg ikke tar feil så e de lignendes som på fleste franske biler , ender nokk opp med at du må ha spesialverktøy eller levere den inn viss de er den typen man må skru inn stempela på caliperen på . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet September 8, 2012 Rapporter Share Skrevet September 8, 2012 Mener de har verktøyet på biltema :-) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 9, 2012 Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Alle biler som har håndbrems på kalipperen har det systemet, og verktøy får du på Biltema Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 9, 2012 Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Jeg bruker enten to skrujern i kryss, eller nebbtang når jeg skal skru inn stempelet igjen. Og ja, alle biler med brekket på skiva har denne løsningen så det er ikke noe nytt fenomen. Spesialverktøy er helt sikkert best, men jallaløsningen jeg bruker fungerer utmerket for vanlige hobbymekanikere :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scanspeed Skrevet September 20, 2012 Rapporter Share Skrevet September 20, 2012 Sent svar, men her er den du trenger: http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremsestempelverktoy-19234/ Jeg brukte denne på min MINI. Fungerte utmerket :) Siter - 2008 VW Passat 4-Motion - 1999 Suzuki GSX-600R (X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS (X)1990 Audi 90 20v quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg