MotivAirArt Skrevet September 10, 2012 Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 Har en Caravelle fra -97, med 2.5 tdi motor, som har gått ca 255000 km. Starter lett, og drar greit på over 2000 omdreininger. Men den ryker litt ekstra blå, sur eksos i oppstart, og det blir mindre etterhvert. Men jeg kjenner at det lukter litt etter at den er blitt varm, og når den står på tomgang. Hva er årsaken, å hva kan utbedres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet September 10, 2012 Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 Kan være dysene som er slitte, når motoren har stått en stund lekker dysene litt diesel ned i forbrenningskammeret. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotivAirArt Skrevet September 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 Kanskje det...mulig det går an å kjøre noe stoff i dieseltanken, som fikser dette, eller kanskje man må bytte dyser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet September 10, 2012 Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 Finnes intet stoff som reparerer slitte dysespisser gitt. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotivAirArt Skrevet September 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 Hvor får man kjøpt nye dyser, helst så rimelig som mulig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet September 10, 2012 Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 Ta kontakt med http://www.invenit.no/ Dyse på sylinder nr 3 er litt dyrere enn resten, da denne har en nåleløftsensor på seg. Bare for å ha spørt, bruker motoren olje? Har vært borti på andre biler at ventiltetningene har sleppet gjennom olje som renner ned på stemplene. Vet ikke hvor flink du er til å skru, men for å utelukke dette kan du skru ut dysene eller glødepluggene (dysene er enklere å skru ut) etter bilen har stått et døgn, så stikker du f.eks en strips ned på stemplene og ser om den kommer opp igjen med olje på seg. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotivAirArt Skrevet September 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 Da var problemet løst. Bilen hadde akkurat rundet 100000 siden siste regreimskift, å nå er alt av reimer, og strammerer og vannpumpe skiftet, samt at dieselpumpen er stillt med ørlite grann fortenning, og røyken er borte, samt den sure dieseleksosen. I tillegg er bilen adskillig kvikkere under oppstart og forbedret akselrasjon:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet September 17, 2012 Rapporter Share Skrevet September 17, 2012 Bra du fant ut av det. Er forøvrig ingen dum ide å bytte dysespisser. Det er trossalt en slitedel som bør byttes etter ca 200000km. Tar du kontakt med Anders på Ecconor ( http://www.ecconor.net/ ) skaffer han billige spisser. Som bonus får du rundt 10hk og 20nm mer med PP520 dysespisser. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.