Satanoperca Skrevet September 10, 2012 Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 ser etter ei billig men god stv som bil nr 2. har kikket litt her men finner ikke noe typisk gjengangerfeil mulig jeg har skumma litt for lett over. er det noe typiske fallgruver tenkte å bruke ca 20-25k og prøve å finne en uten rust(disse er vel galv.?)rundt 2000-2004 som ikke har gått kloden rundt 8 ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 12, 2012 Rapporter Share Skrevet September 12, 2012 Ikke så mye egentlig. Kjølevifte, generell elektronikk og spissingstag i bakstilling er vel det viktigste Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsarve Skrevet September 17, 2012 Rapporter Share Skrevet September 17, 2012 Har en sedan fra 2001. Drivlinjen har det aldri vært noe problemer med (2.0 liter bensin med automat). Den har nå gått ca 230.000 km og har mange km igjen. Det som er værre er rust i kanalene. Jeg skiftet venstre side i vår, høyre side må sikkert skiftes til neste EU-kontroll. Ellers har jeg hatt problemer med klima-anlegget, og det har kostet en del penger. Alt annet er bare smårusk som div. slitedeler (som du må regne med å skifte uansett produsent). Så, jeg ville vært mer bekymret for rust enn for mange km på telleren. Kan du ikke teste dette selv, så få med deg en kyndig person som kan. Og så ville jeg fått trykktestet klima-anlegget før et kjøp... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet September 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2012 trodde disse var galvanisert??hadde en 306 og denne haddde ikke en snurt av rust selv om den var ca 12-13 år gammel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 18, 2012 Rapporter Share Skrevet September 18, 2012 Rust er sjelden noe problem, men det kan jo ha vært skader tidligere Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsarve Skrevet September 20, 2012 Rapporter Share Skrevet September 20, 2012 (endret) Tidligere skade kan selvfølgelig være en årsak, men jeg kunne ikke se at det hadde vært foretatt noen reparasjoner når jeg skiftet kanalen. Det jeg fant var mye sand og dritt i begge ender i kanalen. Det har nok ikke blitt drenert ut, og når slikt blir liggende i åresvis sammen med salt så vil det til slutt gå galt, selv med en bra galvanisering fra fabrikk. Kan godt være at det er sjelden på disse modellene, men det skader ikke å være ekstra oppmerksom på dette når man skal kjøpe. Ønsker Satanoperca lykke til med jakten, det ordner seg nok. Endret September 20, 2012 av nilsarve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet September 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2012 veldig tidlig i lete fasen ennå....har en som skal få gå til den dør først, her skal det brukes til "The bitter end"! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
korny Skrevet Oktober 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2012 INGEN peugeoter er galvaniserte. de har en bra grunning med zink i. Thats it.... en populær myte... SJEKK: stabstag forran, spisningstag bak, opphengskuler forran(disse er kjedelig og bytte) oljeforbruk, løpsk regnsensor, sentralås som går opp igjen,klima som ikke virker. pleier og lekke ved gjennomgang til cupe, rust i rammevanger bak under,(spes eksos side), rust i kanal på høyre side, rust i bakluke\lokk, zinkslipp hjulbuer bak, maskinelt er kansje toppakninger på 1,6-1,8l motorene en gjenganger mens 2,0 kommer bedre ut.. hvorfor vet eg ikke.. Diesel er det kun 110 hdi som gjelder. denne er fin i lyd og forbruk. feil på den er svinghjul og lekk i dysene. sjekk det. vibrasjon og sort sirrup rundt en eller flere dyser. 90 hk har annet svinghjul så det er ikke noe pes på den, men denne drar ikke skinnet av pølsa for og si det slik. den passer best i 306. stabstag armene forran varer 2 år på norske veier og setter deg tilbake 400kr ikke den store utgifta.. ellers er 406 en svært behagelig bil med god plass og komfor. skulle eg hatt en ny hadde eg gått for 2,0l 16v manuell. hadde en for 4 år siden, solgte den da den tippa 280000 på telleren. eneste jobb med den var et clutchbytte. dette er vel egentlig også en service del, men som sagt kanonstødig var den... kan også infomere om at 406 ikke liker billige exenonkitt... det blir det tull og feilkoder av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.