kristofferd Skrevet September 10, 2012 Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 har tenkt på å sette i en turbomotor i min 190 1,8 1991 mod. lurer på hvilken motor som er best å bygge på? vil selvølgelig sette i en så stor motor som mulig (uten å kødde med motorfester) :P hadde hvert kjempe med litt hjelp, og jeg kommer nok til å spørre om flere ting :) takk på forhånd :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet September 12, 2012 Rapporter Share Skrevet September 12, 2012 Ganske mye av mercedes motorer passer nedi dissa bilene, alt fra den du har nå, via 2,3/2,5-16 videre til 2,6, 3,0 3,2 24v osv, opp til V8'n som sitter i 500 se blant annet. du har jo også en del dieselmuligheter. Men for å gjøre det mest realistisk mtp godkjenning, så ville jeg gått for en 2,3 8v (disse sitter også i W124) hvis det skal godkjennes, så bør du ikke over 200 hk. Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulliks43 Skrevet September 12, 2012 Rapporter Share Skrevet September 12, 2012 Vurderer å bygge turbo på 2.3 8v.. Har muligens ordnet grenrør og turbo. Burde jeg kjøpe intercooler? skifte pakningen kanskje? motoren har gått 209000km. Noen som har forslag til hvordan jeg kan gå fram? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet September 13, 2012 Rapporter Share Skrevet September 13, 2012 Alle motorer vil jo ha kaldest mulig luft, og en turbo vil jo alltid gjøre lufta noe varmere. hvis pakninga er dårlig/gåen, så må den byttes, hvis ikke hadde jeg byttet når den ryker. Vet det er en på 190 forumet som har bygd turbo på en 8v med orginalt sprut med tillegssprut. er nok verdt å ta en titt på det. Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg