FresH Skrevet September 11, 2012 Rapporter Share Skrevet September 11, 2012 Brukte bilen som vanlig i går, Dama kjørte den hjem etter vi hadde henta den andre bilen. da jeg skulle på trening senere på kvelden ville ikke Nøkkel inn i tenningslås, det går kanskje 1-2 mm av nøkkel inn, det er som om det skulle vært en stein inni tenningslåsen. Har prøvd å vrikke på rattet, låse og låse opp igjen flere ganger, prøvd utvendig lås. Lys,stereo og div virker, er bare nøkkel som ikke vil inn i tenningslås. er en touran 2005 highline Hjelp ????? Fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 11, 2012 Rapporter Share Skrevet September 11, 2012 Siden du har to biler; Du har vel ikke prøvd å starte med nøkkel som tilhører den andre bilen ? ;) Det har jeg prøvd - alvorlig frustrert i et halt minutt siden jeg hadde travelt - før jeg oppdaget feilen :) -- PS: Jeg ser du skriver at du har prøvd å låse opp og igjen etc. så feil nøkkel er vel ikke problemet ditt - men det var bare sååååå fristende å foreslå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FresH Skrevet September 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2012 hehehe, nei, den andre bilen er en Nissan maxima :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet September 11, 2012 Rapporter Share Skrevet September 11, 2012 Faktisk ikke første gang jeg har hørt om dette problemet på Touran. Tenningslåsen har kollapsa å må byttes. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FresH Skrevet September 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2012 Ja det er sikkert billigt :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 11, 2012 Rapporter Share Skrevet September 11, 2012 Tenningslås er ikke dyre saken, rett i underkant av 1000-lappen omtrent, er vel nesten ei ukes leveringstid. Problemet er vel og få ut tenningslåsen for det er vel et lite hull som du skal stikke en ståltråd inni for å frigjøre tenningslåsen. Problemet da er jo at du ikke får vridd om låsen og den må stå på det 1. hakket om jeg ikke husker feil. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FresH Skrevet September 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2012 underkant av 1000kr ? ?? 3900 med arbeid... spesialbestille del fra Tyskland pga koding på nøklene..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 12, 2012 Rapporter Share Skrevet September 12, 2012 Ja med arbeid ja, møller tar jo 1000 kr for å kjøre inn bilen på bukken da. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg