Gå til innhold

Prøveskilt

Ranger emnet

Pr3cis

Anbefalte innlegg

Hva er regelverket for å få prøveskilter på en bil fra Japan med 12 siffer i chassisnummeret?

Bilen er original, men med rattet på høyre side. Bilen skal flyttes fra et sted til et annet.

Hvorfor skal dette være et problem skjønner jeg ikke! Fikk beskjed av biltilsynet å bruke bilhenger. Ble så forbanna at jeg stakk bare ut!

Skulle gjerne likt å lese den paragrafen der det står at man ikke har lov til å ha prøveskilter på en bil med 12 siffer i chassisnummeret :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er veldig tvilsomt at du får prøveskilter på den.. bilen må ha vært registrert i norge før eller noe sånt .. sleit med å få det til selv ..

Volkswagen Golf 2 gti 16v (130hk)--1988mod Kræsjet : (
Yamaha Dtx 125ccm 2006 (26hk)--2005mod
Volkswagen golf 2 gti 16v (130hk)--1987mod
Audi A4 B5 tdi (150hk)--1995mod

Volvo 240 gasser TURBO -- 1985mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er veldig tvilsomt at du får prøveskilter på den.. bilen må ha vært registrert i norge før eller noe sånt .. sleit med å få det til selv ..

Bare tull at du ikke får prøveskilt på den bilen... antall tall i chassisnummeret har heller ikke noe å si, ei heller at bilen ikke har vært regga i norge før...

henta ut skilt for å kjøre hjem en amerikansk delebil som aldri har vært regga her, og det med 17 tall i regnummeret kom vel på midten av 80 tallet som en standardiseringsgreie...

Jeg ville ringt trafikkstasjonen igjen jeg og spurt... og ikke minst om de kunne vise til hvilke regler som står og gjelder her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da fått opplyst at det ikke er lov med prøveskilter på bil som kommer fra japan (bil som ikke kan registreres i Norge).

Er på vei med tog til Hamar nå for å hente en Supra som jeg skal kjøre fra Hamar og hjem til Arendal. Han jeg skal kjøpe den av har ordnet prøveskilter og sa at det ikke var noe problem. Var selv innom biltilsynet i Arendal for å få prøveskilter på bilen nå til fredag. Hun som satt i skranka der hadde ikke hørt om Supra engang og måtte spørre en hel haug med andre folk. Det endte da opp med at jeg ikke fikk prøveskilter, fordi chassisnummeret da var for kort. Jeg hadde gledet meg til turen hjem, men må bare si at nå gruer jeg meg litt.

Får krysse alt som krysses kan og håpe at dette går bra, og spille dum hvis jeg blir tatt! :S

Dette er svaret jeg fikk av biltilsynet på mail tidligere idag:

"Hei!

Viser til svar du allerede har fått. Vennligst kontakt en trafikkstasjon og oppgi hva slags bil det er. Hvis dette er en bil som ikke kan registreres i Norge, kan du ikke få prøveskilt.

Dette fremgår av forskriften"

Endret av Pr3cis
Lenke til kommentar
Del på andre sider