Gå til innhold

Kjøpt brukt Volvo V50! Tror jeg gjorde et relativt bra kjøp?

Ranger emnet

cseder

Anbefalte innlegg

Heisann V50 folk!

Jeg har alltid hatt lyst på en litt nyere Volvo, men har ikke hatt råd til det, men nå kjøpte jeg en V50 2006 modell, brukt naturligvis. V50 er akkurat passe stor for mitt behov og den er meget god å kjøre.

Jeg valgte en V50 2.0 liter Diesel med 140 hester, en såkalt Kinetic utgave. Hva ligger det i at det er Kinetic egentlig? Interiør? Den har i alle fall et interiør/dashbord av type børstet stål, som var veldig kult.

Den har også integrert navigasjon og et bra annlegg som låter fett og integrert telefon.

Km. stand er 113.000 og prisen inkludert én service, montering av motorblokk varmer med innvendig kontakt og vifte (samt rens av seter og nye Bosch vindusviskere) var på 159.000,- med tre måneder granti på alt fra forhandler.

Er ikke det en ganske god deal når bilen er relativt strøken? Noen små riper i lakken her og der, men ellers helt bra.

Noen tips om hva jeg evt. burde se etter av slitasje / feil på denne modellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! :)

Kinetic er utstyrsnivået. Momentum har meir utstyr og Summum har mest. (er dyrast)

Ellers kjenner eg ikkje til kva som er vanlige feil på disse bilene.

Utstyrsnivået i denne virker jo veldig bra, den har Navigasjon integrert og Telefon integrert, som man bare setter inn sim-kort og styrer fra ratt og panel. Navigasjonen åpner seg automatisk over dashbordet når man skrur på tenningen, noe jeg synes var kult!

Ellers er jo alt utstyr på plass, så hva mangler?

Kan hende nivået avviker fra norske modeller, da denne opprinnelig er importert fra Tyskland...

Skal få opp noen bilder når jeg får bilen i neste uke!

Har den inne for ettermontering av blokkvarmer, kupevarmer og innvendig kontakt nå som det begynner å bli kaldt!!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navigasjon og tlf er jo ikkje akkurat uvanligt på Volvo.

Har den varme i setene? (eg har ikkje det. Har aldri hatt det i bilene mine, so eg savner ikkje det) Styring av alt på rattet? (stereoanlegg, cruice kontroll, tlf og navigasjon)

Skinninteriør? Parkeringssensor framme og bak? Regnsensor?

Parkeringsvarmer med timer har du antagligt ikkje sia du monterer Defa i bilen. (det gjorde eg og når eg kjøpte min importerte Volvo. Angrer ikkje på det)

Er nok sikkert masse meir utstyt ein kan få til bilen. (er ikkje rart at det er elektronikkfeil på ein del nyare biler!)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navigasjon og tlf er jo ikkje akkurat uvanligt på Volvo.

Har den varme i setene? (eg har ikkje det. Har aldri hatt det i bilene mine, so eg savner ikkje det) Styring av alt på rattet? (stereoanlegg, cruice kontroll, tlf og navigasjon)

Skinninteriør? Parkeringssensor framme og bak? Regnsensor?

Parkeringsvarmer med timer har du antagligt ikkje sia du monterer Defa i bilen. (det gjorde eg og når eg kjøpte min importerte Volvo. Angrer ikkje på det)

Er nok sikkert masse meir utstyt ein kan få til bilen. (er ikkje rart at det er elektronikkfeil på ein del nyare biler!)

Sant nok.

Vel, det er varme i setene, alt styres fra rattet og det er delskinn seter.

Kanskje bilforhandleren har skrevet feil i salgskontrakten. Der står det kinetic...

Parkerings assistent er også med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider